FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy syna Rona i Hermiony. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu

Hugo Granger-Weasley — czarodziej półkrwi, jedyny syn Ronalda Weasleya i Hermiony Granger; młodszy o dwa lata brat Rose Weasley.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Hugo w 2017 roku w towarzystwie rodziców żegnał swoją starszą siostrę na stacji King's Cross. W przeciwieństwie do większości dzieci, Hugo nie wykazywał większych oznak ekscytacji. Możliwe, że już tęsknił za siostrą, dlatego był przygaszony, ale bardziej prawdopodobna wersja jest taka, że Hugo obawiał się swojego pierwszego roku i wcale nie spieszyło mu się do Hogwartu. Jednocześnie jednak żywo rozmawiał z kuzynką, Lily, o tym, do którego domu go mogą przydzielić. Hugo kochał grać w quidditcha na pozycji ścigającego. Często organizował z tatą mecze na swoim podwórku. Zapraszał Jamesa, Harry'ego, Lily, Albusa Potterów, Rose, oraz Lorcana i Lysandera Skamanderów.

Nic nie wiadomo o jego relacjach z rodziną, lecz prawdopodobnie były dobre, biorąc pod uwagę charaktery jego rodziców i „podejście do dzieci” matki.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Hugo rozpoczął naukę w Hogwarcie po 2017 roku, mając przy tym wsparcie ze strony starszej siostry. Zważywszy na fakt, że był synem dwóch Gryfonów, prawdopodobnym wydaje się to, że również trafił do Gryffindoru, aczkolwiek nie jest to pewne.

Wygląd Edytuj

W filmie Hugo był przedstawiony jako mały chłopiec o rudych, prostych włosach, niebieskich oczach i piegowatej buzi.

Wiadomo jednak, że w kanonie odziedziczył brązowe loki swojej mamy Hermiony Granger-Weasley[1].

Za kulisami Edytuj

Ryanturner

Etymologia Edytuj

Hugo jest znacznikiem germańskiego lub krzyżackiego znacznika Hugh, co oznacza jasny w duchu i umyśle.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Pottermore – według relacji Rity Skeeter z finału Mistrzostw Świata w Quidditchu „Rose odziedziczyła włosy ojca, zaś Hugo niesforne loki swojej matki”