FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy ucznia Ravenclawu. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu
Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Hugo Mattingley (ur. 1982 lub wcześniej) — czarodziej o nieznanym statusie krwi, będący uczniem Hogwartu, gdzie został przydzielony do Ravenclawu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Hugo urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Mattingley, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich lub w Irlandii. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić go do Ravenclawu.

1996 rok Edytuj

Zwykle można było go znaleźć na Dziedzińcu transmutacji w roku szkolnym 19961997. Miał nadzieję otrzymać nową miotłę od swojej matki na Boże Narodzenie. W przeciwieństwie do większości uczniów, Hugo uważał Slughorna za dobrego nauczyciela. Pewnego dnia Slughorn pojedynkował się z nim i wygrał. Cios był tak potężny, że spędził dwa dni w skrzydle szpitalnym. Był fanem Gilderoya Lockharta i podobała mu się praca Hagrida.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Musiał się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w roku szkolnym 1993-1994.
  2. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling