FANDOM

Ignatia Wildsmitch (ur. 1227 − zm. 1320 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; wynalazczyni proszku Fiuu.

Biografia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Ignatia urodziła się w 1227 roku, gdzieś na Wyspach Brytyjskich.

W 1238 roku w wieku jedenastu lat rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Została przydzielona do Ravenclawu. Naukę ukończyła w 1245 roku.

Dorosłe życie Edytuj

Po ukończeniu Hogwartu Ignatia została wynalazcą. W pewnym okresie swojego życia wynalazła proszek Fiuu, magiczną substancję, która po wrzuceniu do ognia mogła przenieść czarodzieja w wybrane przez niego miejsce.

Śmierć i po śmierci Edytuj

Ignatia zmarła w 1320 roku z nieznanych przyczyn. Miała około 93 lata. Za swoje wybitne osiągnięcie, jakim było wynalezienie proszku Fiuu, została odznaczona na kartach z Czekoladowych Żab.

1 września 1991 roku prefekt Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, Robert Hilliard wygłosił w wieży Ravenclawu przemówienie dla nowych uczniów. Podczas niego wymieniał sławne osoby, które w przeszłości należały do Ravenclawu. Wśród wymienionych postaci znalazła się też Ignatia.

Za kulisami Edytuj

Etymologia Edytuj

Us ignatia

Imię Ignatia to przekształcenie łacińskiego słowa Ignisogień. Jest to z pewnością nawiązanie do tego, że żeby proszek Fiuu działał, musiał być wrzucony do ognia.

Występowanie Edytuj