FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Insygnia Śmierci (ang. The Deathly Hallows) — dwudziesty drugi rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 438 do 460.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie tylko wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry, Hermiona i Ron aportowali się na końcu pola, rozłożyli obóz i zaczęli rozmawiać o insygniach śmierci. Harry doszedł do wniosku, że Voldemort poszukuje czarnej różdżki, mimo ze Hermiona uważała, że trzy magiczne przedmioty nie istnieją. Gdy Ronowi udało się odgadnąć hasło Potterwarty, jakim było słowo „Albus”, przerwali rozmowę i zaczęli słuchać audycji radiowej. Pierwszy mówił Lee Jordan, opowiadając o śmierci Teda Tonksa pod pseudonimem „Potok”, Bathildy Bagshot, Gornaka i pięciu mugoli. Następny był Kingsley Shacklebolt, jako „Król”, nawołujący do pomagania mugolom. Ostatni wypowiedzieli się Remus Lupin i Fred Weasley, przedstawieni jako „Romulus” i „Gryzoń”, na temat pogłosek o miejscu przebywania Voldemorta. Harry słysząc plotkę, jakoby czarny pan znajdował się za granicą, uznał to za dowód jego opinii, na temat Czarnej różdżki. Próbując przekonać przyjaciół do poparcia teorii, przypadkiem wypowiedział imię Voldemorta, przez co zostali namierzeni przez Szmalcowników.

Poprzednik
Opowieść o trzech braciach
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Dwór Malfoya