Irlandzka Drużyna Międzynarodowa właśnie zamówiła siedem tych cudów! — zachwalał model właściciel sklepu. — A oni są faworytami w mistrzostwach świata!
— Właściciel sklepu[źródło]

Irlandia znak.jpg

Irlandzka narodowa drużyna quidditcha (ang. Irish National Quidditch team) — drużyna narodowa Irlandii, prawdopodobnie też Irlandii Północnej, części Wielkiej Brytanii. Drużyna w quidditcha gra bardzo dobrze. Triumfowała na Mistrzostwach Świata w quidditchu z 1994 roku.

Zawodnicy Irlandii grają w zielonobiałych szatach.

Historia[edytuj | edytuj kod]

W XX wieku do zespołu dołączył Darren O'Hare.

Jako faworyci mistrzostw świata drużyna irlandzka wiosną 1993 roku zamówiła jedenaście mioteł najlepszej na świecie marki Błyskawica.

Irlandia....jpg

W 1994 roku wygrali Mistrzostwa Świata w Quidditchu, których organizatorem była Wielka Brytania. Finał został rozegrany pomiędzy Irlandią a Bułgarią. Chociaż Bułgar Wiktor Krum złapał znicza, to jednak dzięki trzem najlepszym ścigającym w historii Irlandii, kraj ten wygrał 170 do 160. Na boisku kilka razu zapanowywał chaos. Sędzią na meczu był Hassan Mustafa. Irlandzkimi maskotkami były leprokonusy.

Skład w 1994 roku[edytuj | edytuj kod]

Drużyna narodowa Irlandii 1994
Ścigający
Mullet Troy Moran
Pałkarze
  Connolly Quigley  
Obrońca
Barry Ryan
Szukający
Aidan Lynch

Rezerwowi
brak

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

  • Joanne Kathleen Rowling wyjawiła, że wszyscy członkowie drużyny posiadają imiona znajomych autorki.
  • W filmowej adaptacji Harry'ego Pottera i Czary Ognia, wszyscy gracze wypuścili fajerwerki, aby stworzyć gigantyczną formę jednego leprekonus, zamiast kilku.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]