FANDOM

Józef Pawłowski (ur. 29 sierpnia 1990 r.) — polski aktor telewizyjny i filmowy. Zajmuje się również dubbingiem. W polskiej wersji filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć oraz Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda użyczył głosu Credence'owi Barebone. Był on również w obsadzie dubbingowej filmu Harry Potter i Książę Półkrwi. Nie wiadomo jednak pod jaką postać podkładał głos.

Życiorys Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Jest wnukiem szermierza Jerzego Pawłowskiego i aktorki Teresy Szmigielówny. Jego starszy brat Stefan również jest aktorem.

Kariera Edytuj

Wystąpił między innymi w filmie Jack Strong w reżyserii Władysława Pasikowskiego, gdzie razem z bratem wcielał się w postać Waldemara Kuklińskiego, syna głównego bohatera filmu – pułkownika Ryszarda Kuklińskiego. Jego najważniejszą rolą była dotąd główna rola w filmie wojennym Miasto 44 w reżyserii Jana Komasy, gdzie wcielił się w postać Stefana Zawadzkiego. Józef Pawłowski jest również aktorem dubbingowym, użyczył między innymi głosu Frodo Bagginsowi w polskojęzycznej wersji filmu Hobbit: Niezwykła podróż.

Dubbing Edytuj

Filmy Edytuj

Zobacz też Edytuj