FANDOM

Jacek Wolszczak (ur. 3 czerwca 1981 roku w Warszawie) — polski aktor dubbingowy, teatralny i filmowy. Użyczył głosu Draco Malfoyowi w grze Harry Potter i więzień Azkabanu.

Życiorys Edytuj

Jako dziecko występował w zespole wokalno-tanecznym Fasolki. Współpracował z Teatrem Polskiego Radia. W teatrze zadebiutował 13 maja 1997 w spektaklu „Ofiara Abrahama” w reżyserii Macieja Prusa w ramach I Festiwalu Oper Staropolskich w Warszawskiej Operze Kameralnej. W 2004 ukończył Studium Aktorskie przy Państwowym Teatrze Żydowskim. W latach 2001–2006 aktor-adept w Państwowym Teatrze Żydowskim w Warszawie. W latach 2006–2009 aktor Teatru Lalek Fraszka w Warszawie. W latach 2008-2009 prowadził warsztaty aktorskie i teatru lalek, a w 2011 warsztaty radiowe „Radio Igraszka” podczas cyklicznej imprezy Brunonalia w Klimontowie koło Sandomierza. W latach 2009-2015 współzałożyciel i aktor Teatru Lalek Igraszka w Warszawie.

Dzieciom znany z ról dubbingowych, m.in. jako Billy (Olinek Okrąglinek), Danny Pickett (Ach, ten Andy!), Brock Leighton (Aparatka), Marshall Teller (Eerie, Indiana: Inny wymiar), Kuba Zawilski (Tajemnica Sagali), Ananiasz (Mikołajek (fr. Le petit Nicolas,serial animowany 2009-)) i wielu innych. Od 22 lipca 2011 roku do 30 marca 2015 roku prowadził cotygodniową, autorską audycję „Muzyczny Batyskaf” w Radiu Bogoria w Grodzisku Mazowieckim. Od 18 maja 2012 roku do 30 marca 2015 roku był prezenterem tej stacji. Od 30 marca 2015 roku jest dziennikarzem i prezenterem Radia Fama w Żyrardowie.

Prowadzi autorskie warsztaty radiowe dla dzieci i młodzieży „Laboratorium Dźwięku”. 24 czerwca 2013 roku otrzymał dyplom ukończenia studiów licencjackich na Wydziale Pedagogicznym Wyższej Szkoły Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie. 21 czerwca 2017 roku otrzymał dyplom ukończenia studiów magisterskich na Wydziale Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Dubbing Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj