FANDOM

Jack Russell terrier — rasa psów należąca do terrierów. Rasa wywodzi się z Anglii, jednak została stworzona w Australii przez zapalonego myśliwego – Johna „Jacka” Russella w XIX wieku[1]. Rasa została wyhodowana w celu polowania na lisy oraz inne zwierzęta mieszkające w norach (np. wydry).

Wygląd i zachowanie Edytuj

Jack Russell terrier

Jack Russell terrier

Jack Russell terrier jest niewielkich rozmiarów psem. Jego umaszczenie jest dość charakterystyczne, całe ciało jest pokryte białą sierścią, na której znajdują się brązowe, brązoworude lub czarne łatki (bardzo często na pysku w okolicy oczu i uszu, a także na plecach).

Jest energicznym i inteligentnym zwierzęciem, z radosnym usposobieniem, nie brakuje mu przy tym odwagi oraz pewności siebie. Psy te mają także tendencje do nagłej ekscytacji i pogoni za innymi zwierzętami. Rasa ta jest bardzo aktywna, dlatego potrzebuje mnóstwo ruchu oraz aktywności umysłowej.

Z racji, że jest to rasa psów myśliwskich, Jack Russell terriery kopią dość głębokie doły, dodatkowo przy tym szczekając, a także uwielbiają gonić i łapać małe stworzenia, które przed nimi uciekają.

W serii Edytuj

Jrt

Patronus Rona

Patronus Rona Weasleya przyjmował postać Jack Russell terriera[2]. Po raz pierwszy był widoczny podczas spotkania Gwardii Dumbledore'a w roku szkolonym 1995/1996[3].

Ciekawostki Edytuj

  • J.K.Rowling wybrała Jack Russell terriera na Patronusa dla Rona z powodów sentymentalnych, ponieważ miała ona kiedyś psa tej rasy, o którym powiedziała, że był „szalony”[2].
  • Psidwak jest bardzo podobny do psów tej rasy.
  • Przedstawiciele tej rasy często występują w filmach i serialach telewizyjnych, najpopularniejszym Jack Russell terrierem jest Milo z filmu Maska.
  • Bothie, przedstawiciel tej rasy, jest jedynym na świecie psem, który zdobył zarówno północny, jak i południowy biegun.

Występowanie Edytuj

Przypisy