FANDOM

Jaja popiełka są olśniewająco czerwone i wydzielają bardzo silne ciepło. Jeśli jaja nie zostaną szybko odnalezione i zamrożone odpowiednim zaklęciem, mogą doprowadzić do pożaru. Czarodziej, który zauważy, że po jego domu pełza jeden lub więcej popiełków, powinien natychmiast je wytropić i odnaleźć ich gniazda. Zamrożone jaja są bardzo cennym składnikiem napojów miłosnych, a także, zjedzone w całości, skutecznym lekiem na malarię.
— Newton Skamander[źródło]

Jajo popiełka (ang. Ashwinder egg) — jajo należące do magicznego węża popiełka, który rodzi się z popiołu niepilnowanego magicznego ognia. Najczęściej występuje w postaci zamrożonej.

Opis Edytuj

Jajo było wyjątkowo gorące i łatwopalne, a jeśli nie zostawało zamrożone w odpowiednim czasie, potrafiło rozpalić ogień. Miało kolor jaskrawoczerwony oraz było bardzo cenne po zamrożeniu.

Eliksiry Edytuj

Zamrożone jajo było częstym składnikiem mikstur, w szczególności eliksirów miłosnych. Po połknięciu mogło także służyć jako antidotum na malarię. Jajo popiełka należało do składników, które są potrzebne do stworzenia Felix Felicis.

Historia Edytuj

7 grudnia 1926 roku Newton Skamander próbował zapłacić Gnarlakowi zamrożonym jajem popiełka za informacje o jego zaginionych zwierzętach.

Występowanie Edytuj