FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy postaci zaczynającej naukę w Hogwarcie w 1996 roku. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

James Tuckett (ur. 1984/1985 rok) — czarodziej nieznanego statusu krwi, który rozpoczął swoją naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w 1996 roku, gdzie został przydzielony do Hufflepuffu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

James Tuckett urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Tuckett, w 1984 bądź 1985 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1996 roku razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Jamesa do Hufflepuffu.

Na swoim pierwszym roku przyłapał Dracona Malfoya, próbującego ukraść ptaki w korytarzu na siódmym piętrze, ale był zbyt przerażony, żeby komuś o tym powiedzieć, ponieważ był zastraszany przez Dracona i jego przyjaciół. Harry Potter dał mu kilka kociołkowych piegusków i potem czuł się wystarczająco dobrze, by powiedzieć Harry'emu, co widział. James grał także nieoficjalnie mecze quidditcha z innymi uczniami podczas swojego pierwszego roku.

Etymologia Edytuj

Imię James jest angielską formą późniejszej łacińskiej nazwy Iacobus, która wywodzi się z greckiego Ιακωβος (Iakobos).

Występowanie Edytuj

Przypisy