FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Jason Huntingdon (ur. 1982 r. lub wcześniej) — brytyjski czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w którym został przydzielony do Ravenclawu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jason Huntingdon urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Huntingdon, w 1982 roku lub wcześniej. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Jasona do Ravenclawu.

1993/1994 rok Edytuj

Był widziany spacerujący po szkole w roku szkolnym 1993/1994.

1996/1997 rok Edytuj

W 1996 roku w ekspresie do Hogwartu Jason ukradł Lunie widmokulary, których jednak nie umiał używać. Harry Potter odzyskał je, dając mu w zamian czasopismo Jak wybrać miotłę. Będąc już w Hogwarcie Jason zwykle spędzał czas w Wielkiej Sali i przy wejściu na wiadukt. Jason wymieniał żółć pancernika na inne przedmioty.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Musiał się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w roku szkolnym 1993/1994.
  2. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling.