Harry Potter Wiki
Harry Potter Wiki

Jim Kayangielski artysta pochodzący z North Hampshire, który w 2012 roku zdobył medal Kate Greenway za ilustracje do książki A Monster Calls by Patrick Ness. Uwielbia muzea, stare książki, filmy Davida Leane'a, ogrodnictwo i muzykę. Oprócz ilustrowania książek wyprodukował także instalacje do galerii i prace koncepcyjne do filmów i telewizji.

Mieszka w Northamptonshire wraz z Louise Clarke, która pracuje z nim na pełny etat, a także projektuje kapelusze.

Harry Potter[]

Został osobiście wybrany przez J.K. Rowling do przedstawienia książek każdego tytułu z serii Harry Potter w wersji ilustrowanej. Pierwszy tytuł, Harry Potter i Kamień Filozoficzny, został wydany 6 października 2015 roku i zawierał on ponad 100 obrazów w pełnym kolorze. Ilustrowane wydanie Harry Potter i Komnata Tajemnic zostało opublikowane 4 października 2016 roku, zawierało 115 ilustracji. Ilustrowane wydanie Harry Potter i więzień Azkabanu zostało opublikowane 3 października 2017 roku. Ilustrowane wydanie Harry Potter i Czara Ognia zostało opublikowane 8 października 2019 roku.