FANDOM

Jimmy Peakes (ur. 1983 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi, uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie przydzielony do Gryffindoru, grający w domowej drużynie quidditcha w roku szkolnym 1996/1997 na pozycji pałkarza.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jimmy Peakes urodził się w 1983 roku w rodzinie czarodziejów o nieznanym statusie krwi.

W wieku jedenastu lat rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Został przydzielony do Gryffindoru.

1996/1997 Edytuj

W 1996, na swoim trzecim roku, Jimmy został przyjęty do drużyny quidditcha Gryffindoru przez Harry'ego Pottera, który tego samego roku został kapitanem. Grał na stanowisku pałkarza wraz z Ritchie Cootem. Obaj nie byli tak dobrzy, jak Fred i George Weasleyowie, ale okazali się najlepszymi kandydatami.

Podczas treningu Peakes nabił tłuczkiem Harry'emu guza wielkości jajka. Peakes i Coote wraz z każdym treningiem stawali się lepsi.

Po zwycięstwie ze Slytherinem, Gryfonów czekała duża porażka z Hufflepuffem. Cormac McLaggen, tymczasowy obrońca, był tak zarozumiały, że odebrał pałkę Peakesowi i pouczał go podczas meczu, jak ma grać. Zdenerwowany Harry kazał Cormacowi oddać pałkę Jimmy'emu i wracać do obręczy, ale ten w złości rąbnął nią kapitana. Potter stracił przytomność i został złapany przez Peakesa i Coote'a.

W późniejszej części roku, Jimmy Peakes przekazał Harry'emu wiadomość od Albusa Dumbledore'a z prośbą o pilne spotkanie.

Bitwa o Hogwart Edytuj

2 maja 1998 roku rozegrała się Bitwa o Hogwart. Peakes próbował dostać się do grona walczących po stronie Harry'ego, ale powstrzymała go Minerwa McGonagall, ponieważ chłopak był za młody. Nie wiadomo czy Jimmy podobnie jak Colin Creevey nie włączył się później do walki.

Wygląd Edytuj

Jimmy Peakes został opisany jako niewysoki, ale dobrze zbudowany chłopak. On i Ritchie Coote nie mieli tego blasku, jaki posiadali Fred i George Weasleyowie, ale mimo wszystko na treningu Peakes miał tyle siły, aby nabić Harry'emu guza wielkości jajka tłuczkiem.

Ciekawostka Edytuj

Występowanie Edytuj

Poprzednik
Andrew Kirke
Pałkarz Gryffindoru w quidditchu
1996-1997
Następca
nieznany