FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy uczennicy Gryffindoru. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Jo Kingczarownica nieznanego statusu krwi, będąca uczennicą Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w którym została przydzielona do Gryffindoru.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jo King urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – King. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła prawdopodobnie na ulicy Pokątnej. Swoją różdżkę odziedziczyła lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej oraz ceremonii przydziału, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Jo do Gryffindoru.

Około 1990 roku wypożyczyła z biblioteki książkę. Nie zwróciła jej na czas i jej nazwisko zostało umieszczone na liście uczniów zalegających z książkami na tablicy w wieży Gryffindoru. Lista została stworzona przez panią Prince. Jej nazwisko pojawiło się również potem na tablicy ogłoszeń w wieży Gryffindoru, na liście zawierającej nazwiska osób wybierających się na wycieczkę do Hogsmeade, którą zaplanowano na 15 dzień nieznanego miesiąca.

Występowanie Edytuj