FANDOM

Joanna Jeżewska (ur. 15 grudnia 1965 r. w Gdyni) — polska aktorka filmowa, teatralna, kabaretowa, dubbingowa i radiowa, a także piosenkarka. W polskiej wersji filmów o Harrym Potterze użyczyła głosu Narcyzie Malfoy.

Biografia Edytuj

W 1987 roku zdobyła nagrodę jury na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. W tym samym roku zadebiutowała też w teatrze, w spektaklu Mistrz i Małgorzata. Rok później ukończyła studia na Wydziale Aktorskim Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie i otrzymała angaż do warszawskiego Teatru Współczesnego, z którym związana jest do dzisiaj. Dyplom otrzymała w roku 1989.

Dała się poznać publiczności głównie z ról w serialach, m.in. w M jak miłość, Samo Życie, Na dobre i na złe czy Agentki. W tym ostatnim zagrała jedną z głównych ról. Jest współautorką programu Serwis TV. W spektaklach kabaretowych często parodiuje znane postacie, np. Jolantę Kwaśniewską czy Joannę Senyszyn. W 2008 roku otrzymała nagrodę dla najlepszej aktorki komediowej na IX Festiwalu Dobrego Humoru w Gdańsku.

Z powodzeniem grywa w Teatrze Polskiego Radia, jest też lektorką wielu audiobooków.

W filmach Harry Potter i Książę Półkrwi, Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza oraz Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga dubbingowała matkę Dracona Narcyzę Malfoy.

Życie osobiste Edytuj

Aktorka ma męża i dwoje dzieci, córkę Zuzannę i syna Andrzeja.

Filmografia Edytuj

Dubbing Edytuj

Zobacz też Edytuj