FANDOM

Kamilla Baar-Kochańska (ur. 6 października 1979 roku w Człuchowie) — polska aktorka filmowa, teatralna i telewizyjna.

Podkładała głos do polskiej wersji filmu Harry Potter i Czara Ognia pod postać Jęczącej Marty.

Jest córką Oficera Wojska Polskiego i nauczycielki. Ma również dwóch młodszych braci – Błażeja (producent filmowy) i Damiana (programista).

Edukacja Edytuj

Swoje dzieciństwo spędziła w Poznaniu, a potem w Tychach. Uczęszczała tam do szkoły podstawowej i średniej. Uczyła się też w studium aktorskim w Katowicach. Zajęcia te prowadziła aktorka Dorota Pomykała.

Ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie w 2002 roku. Przyjęto ją tam za pierwszym podejściem. Na egzaminy przygotowała 28 tekstów. Wśród nich znalazły się m.in. monolog Hamleta oraz monolog Nataszy ze Skrzywdzonych i poniżonych Dostojewskiego.

Teatr Edytuj

Akademię Teatralną ukończyła przedstawieniem dyplomowym Sen nocy letniej. Oficjalny debiut teatralny to rola Julii, w przedstawieniu Norway today. Od 2005 roku jest aktorką Teatru Narodowego w Warszawie. Współpracuje też z innymi teatrami.

Występuje w repertuarze klasycznym i współczesnym, lecz preferuje role dramatyczne.

Film Edytuj

Po raz pierwszy przed kamerą stanęła w 2002 na planie telewizyjnego spektaklu Oszuści. Jej debiut serialowym była rola Ewy w serialu „Na dobre i na złe”.

W 2004 wydała swój kolejny debiut w filmie fabularnym jako Magda w komedii „Vinci”.

Życie prywatne Edytuj

W 2005 roku wyszła za mąż za aktora Wojciecha Solarza, z którym rozwiodła się w 2009 roku. W 2001 roku, urodziła ona syna Bruna. Jego ojcem był jak były partner, aktor Wojciech Błach.

Jej obecny mąż to Piotr Kochański. Wzięli ślub w 2015 roku, w Lizbonie.

Polski dubbing Edytuj

Rok Tytuł Rola
2005 Harry Potter i Czara Ognia Jęcząca Marta

Nagrody i Nominacje Edytuj

  • 2009 rok została nominowana do Najlepszego filmu historyczno-kostiumowy 100-lecia polskiego kina za film Generał – zamach na Gibraltarze
  • 26 listopada 2012 roku otrzymała nagrodę Złotej Kaczki w kategorii najlepsza aktorka filmów sensacyjnych za rolę w Vincim.
  • 6 kwietnia 2013 roku została laureatką nagrody Wiktora w kategorii „Odkrycie telewizyjne roku”, m.in. za rolę w serialu Na dobre i na złe.
  • 3 lutego 2014 roku aktorka została nagrodzona Telekamerą 2014 w kategorii „Aktorka”.
  • 2014 roku została nominowana do Węża za film Służby specjalne jako „Najgorsza aktorka”, „Najgorszy duet na ekranie” i „Najbardziej żenująca scena”.

Zobacz też Edytuj