FANDOM

Karl Jenkins (ur. między 1 września 2005 a 31 sierpnia 2006 r.) — czarodziej czystej krwi lub półkrwi[1], uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od 2017 roku.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Karl Jenkins urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi lub półkrwi[1] – Jenkins, pomiędzy 1 września 2005 a 31 sierpnia 2006 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił prawdopodobnie na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Pierwszy rok Edytuj

1 września 2017 roku, Karl Jenkins rozpoczął swój pierwszy rok szkolny w Hogwarcie. Przed ceremonią przydziału ekscytował się faktem, że będzie na tym samym roku co Albus Severus Potter, syn sławnego Harry'ego.

Karl Jenkins był jednym z uczniów, którzy w późniejszym czasie dokuczali Albusowi i Scorpiusowi. Na pierwszej lekcji latania z panią Hooch tylko Albusowi nie udało się przywołać miotły komendą „Do mnie”. Karl nazwał go wtedy „ślizgońskim charłakiem”[2].

Nie zostało wprost podane do jakiego domu został przydzielony Jenkins. Należy jednak zauważyć, że wcześniejsza fascynacja postacią Pottera oraz późniejsze obelżywe słowa skierowane do Albusa, które podkreślały bytność tej postaci w Slytherinie, mogą wskazywać na Gryffindor.

Drugi rok Edytuj

Na lekcji eliksirów Albus i Scorpius nie mogli poradzić sobie z eliksirem. Karl kpiąco powiedział wtedy, że „zobaczymy co zrobią Potter i ten dzieciak Voldemorta”[3].

Czwarty rok Edytuj

W historii alternatywnej, w której Voldemort zwyciężył, Karl Jenkins należał do paczki Scorpiusa. Malfoy był w tej wersji królem szkoły – Karl nazwał go „Królem Skorpionem”. Yann Fredericks zapytał się Scorpiusa czy nadal umówieni są na dzisiejszy wieczór, a Karl dodał, że wyprują razem flaki szlamom. Świadczy to o popieraniu przez niego ideologii czystości krwi[4].

Za kulisami Edytuj

  • W oryginalnej produkcji na West Endzie w rolę Karla Jenkinsa wcielił się Jack North.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Uczęszczał do Hogwartu w historii alternatywnej, w której Voldemort wygrał i przejął władzę nad światem. Poza tym gdyby był mugolakiem, nie słyszałby przed pójściem do szkoły o Harrym Potterze.
  2. Harry Potter i Przeklęte Dziecko (książka), akt I, scena 4
  4. Harry Potter i Przeklęte Dziecko (książka), akt III, scena 2