FANDOM

– Co to jest? – zapytał Harry, wskazując na coś złotego, co wystawało spod poduszki Hermiony.
– A... to tylko kartka z życzeniami powrotu do zdrowia – odpowiedziała szybko Hermiona, próbując ją schować, ale Ron był szybszy.
— Narrator[źródło]

Kartka Hermiony Granger od Gilderoya Lockharta (ang. Gilderoy Lockhart's card to Hermione Granger) — list, który Hermiona Granger otrzymała od Gilderoya Lockharta w 1993 roku.

Opis Edytuj

Kartka ta została napisana przez ówczesnego nauczyciela obrony przed czarną magią, Gilderoya Lockharta. Czarodziej wysłał kartkę Gryfonce, życząc jej szybkiego powrotu do zdrowia. List był dla Hermiony tak ważny, że trzymała go pod poduszką w skrzydle szpitalnym, dopóki jej przyjaciele, Ron Weasley i Harry Potter go nie odkryli. Rudowłosy chłopak był szczególnie oburzony, że Hermiona trzymała kartkę w takim miejscu[1].

Treść listu Edytuj

Dla Panny Granger, z życzeniami szybkiego powrotu do zdrowia od jej zatroskanego nauczyciela, profesora Gilderoya Lockharta, kawalera Orderu Merlina Trzeciej Klasy, Honorowego Członka Ligi Obrony przed Czarnymi Mocami i pięciokrotnego laureata Nagrody Czarującego Uśmiechu tygodnika „Czarownica”.
— Treść kartki od Lockharta

Ciekawostka Edytuj

Możliwe, że dodatkowym powodem, dla którego Hermiona trzymała kartkę pod poduszką, była obawa, że jej przyjaciele będą się z niej śmiali, gdy ją odkryją.

Występowanie Edytuj

Przypisy