FANDOM

Kevin Ken Tsujihara (ur. 25 października 1964 w Petalumie w Południowej Kalifornii) — amerykański biznesmen, pełniący funkcję prezesa i dyrektora generalnego Warner Bros. Entertainment. 1 marca 2013 r. zastąpił Barry'ego Meyera na stanowisku dyrektora generalnego, a w grudniu tego samego roku na stanowisku prezesa. Wcześniej pełnił funkcję prezesa Warner Bros. Home Entertainment. Po objęciu funkcji dyrektora generalnego Tsujihara stał się pierwszą osobą pochodzenia azjatyckiego, prowadzącą duże hollywoodzkie studio.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Kevin Tsujihara urodził się jako syn Shizuo i Miyeko "Mickey" Tsujihara i dorastał w Petalumie w Kalifornii . Jest pochodzenia japońskiego. Mężczyzna i jego rodzina posiadali Empire Egg Company, firmę, która rozprowadzała jaja na targu w rejonie Zatoki San Francisco. Tsujihara ukończył Uniwersytet Południowej Kalifornii i uzyskał dyplom MBA na Uniwersytecie Stanforda, a także uruchomił QuickTax Inc., stronę internetową poświęconą przygotowaniom do podatków.

Kariera Edytuj

Tsujihara dołączył do Warner Bros. Entertainment, Inc. w 1994 roku, aby pomóc w zarządzaniu firmą w parkach rozrywki Six Flags. Podczas pracy w Warner Bros. skupiał się na rozwoju biznesu i treściach online. W 2005 r. mężczyzna otrzymał stanowisko prezesa Warner Bros. Home Entertainment, jednostki kina domowego, która koncentruje się na domowych filmach wideo, dystrybucji online i grach wideo dla firmy.

W styczniu 2013 r. Tsujihara został nowym dyrektorem generalnym Warner Bros. po przejściu na emeryturę Barry'ego Meyera 1 marca 2013 r. To uczyniło go pierwszym Azjatyckim Amerykaninem, który został dyrektorem generalnym dużego hollywoodzkiego studia i piątym liderem w 90-letniej historii Warner Bros. 

Życie prywatne Edytuj

Prywatnie jest żonaty i ma dwójkę dzieci, syna Matthew i córkę Morgan.