Zegar.png Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Imponderabilia

Kingsley Shackleboltczarodziej czystej krwi zatrudniony w Ministerstwie Magii. Auror i jeden z członków Zakonu Feniksa.

Pracował dla Brytyjskiego Ministerstwa Magii jako auror, wstąpił jednak do odtworzonego Zakonu Feniksa w 1995 roku po tym, jak został przekonany o powrocie Lorda Voldemorta. Pracując pod przykrywką w Ministerstwie, dostarczał Zakonowi informację i błędnie kierował wysiłkami Ministerstwa, które chciało zlokalizować niesłusznie skazanego Syriusza Blacka, mówiąc, że został zauważony w Tybecie.

W 1995 roku dołączył do straży przedniej, odpowiadającej za przeniesienie Harry'ego Pottera na Grimmauld Place 12. W 1996 roku walczył w bitwie w Departamencie Tajemnic, a później został przydzielony do ochrony mugolskiego premiera, udając jego sekretarza. Zmuszony do ucieczki po upadku Ministerstwa w 1997 roku, Kingsley nadal sprzeciwiał się nowemu reżimowi. W 1998 roku walczył w Bitwie o Hogwart, po czym został mianowany Ministrem Magii.

Kiedy ostatecznie został oficjalnie zatwierdzony na stanowisku Brytyjskiego Ministra Magii, wraz z Harrym Potterem, Ronem Weasleyem i Hermioną Granger ciężko pracowali nad zmianą Brytyjskiego Ministerstwa. W końcu udało im się znacznie zmniejszyć korupcję i uprzedzenia dotyczące czystej krwi w organizacji. W 2019 roku Kingsley został zastąpiony przez Hermionę na stanowisku Ministra.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie

Niewiele zostało ujawnione o życiu Kingsleya, zanim został aurorem. Wiadomo jedynie, że urodził się w czarodziejskiej rodzinie czystej krwi w roku 1973 lub wcześniej[2] i że w młodości uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, chociaż nie wiadomo, do którego domu został przydzielony. Musiał zdobyć dobre wyniki na SUMach i OWUTEMach, skoro po zakończeniu nauki został aurorem. Najwyraźniej znał się również z Jamesem Potterem, ponieważ widział fizyczne podobieństwa między nim a jego synem, Harrym.

Oryginalny Zakon Feniksa

Kingsley pracował jako wysokiej rangi auror w Ministerstwie Magii i został przydzielony do kierowania grupą zadaniową mającą na celu pojmanie uciekiniera z Azkabanu, Syriusza Blacka. Kiedy Ministerstwo zaprzeczyło pogłoskom o powrocie Lorda Voldemorta, Kingsley był przekonany o jego powrocie, a następnie dołączył do Zakonu Feniksa. Wraz z Nimfadorą Tonks pracował jako tajny agent, dostarczając Zakonowi informacji. Ponadto, odkąd wstąpił do reaktywowanego Zakonu, Kingsley został poinformowany o niewinności Blacka jako członka Zakonu, więc zboczył ze śledztwa, dezinformując Ministerstwo o położeniu Syriusza.

Straż przednia[edytuj | edytuj kod]

Straż przednia

W sierpniu 1995 roku, po tym jak Harry Potter został zaatakowany przez dwóch dementorów, Kingsley zgłosił się na ochotnika, aby zostać członkiem Straży przedniej. Straż przednia miała eskortować Harry'ego do Kwatery Głównej Zakonu przy Grimmauld Place 12, w Londynie.

Kingsley w siedzibie głównej z innymi członkami Zakonu[edytuj | edytuj kod]

Kingsley, Harry Potter i Remus Lupin w siedzibie Zakonu

Kingsley był również obecny na wielu kolacjach, które odbywały się w Grimmauld Place. Był także w Ministerstwie w dniu przesłuchania Harry'ego, aby odpowiedzieć na zarzut użycia Zaklęcia Patronusa przed swoim mugolskim kuzynem.

Podsunął Arturowi Weasleyowi kopię Żonglera zawierającą artykuł, który jego zdaniem Syriusz uzna za zabawny – artykuł, który twierdził, że Syriusz był w rzeczywistości Stubby Boardmanem. Później wziął udział w przyjęciu na Grimmauld Place, aby uczcić nominację Rona Weasleya i Hermiony Granger na prefektów.

Kingsley w biurze Albusa Dumbledore'a[edytuj | edytuj kod]

Minister Magii i personel pomocniczy

W kwietniu 1996 roku Kingsley towarzyszył Korneliuszowi Knotowi, aurorowi Johnowi Dawlishowi i asystentowi Knota, Percy'emu Weasleyowi w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, aby skonfrontować się z Albusem Dumbledore'em w sprawie odkrycia Gwardii Dumbledore'a przez Dolores Umbridge. Pomimo lojalności wobec Zakonu, Kingsley był zmuszony grać razem z Ministrem, chociaż był w stanie rzucić Zaklęcie Pamięci na Marietcie Edgecombe, aby powstrzymać ją przed ujawnianiem kolejnych tajemnic dotyczących Gwardii Dumbledore'a i zgodzić się z wersją wydarzeń Dumbledore'a. Po tym, jak Umbridge zaatakowała Mariettę za jej nagłą zmianę zeznań, Kingsley wystąpił do przodu, by ostrzec Dolores, aby nie znęcała się nad uczniami. Podczas ucieczki Dumbledore'a, Kingsley wraz z Ministrem, Dawlishem i Umbridge nie mógł utrzymać swojej przykrywki, czego Albus żałował, ale uznał za konieczne.

Bitwa w Departamencie Tajemnic[edytuj | edytuj kod]

Kingsley i Alastor Moody w Departamencie Tajemnic

18 czerwca 1996 roku Harry został oszukany i udał się do Departamentu Tajemnic pod pretekstem, że Syriusz Black jest przetrzymywany w niewoli. Kingsley, wraz z Nimfadorą Tonks, Alastorem Moodym, Remusem Lupinem i Syriuszem Blackiem, udał się do Ministerstwa, by uratować Harry'ego i kilku jego przyjaciół po tym, jak został o tym poinformowany przez Severusa Snape'a. W późniejszej bitwie w Sali Śmierci, Kingsley rozpoczął pojedynek z dwoma Śmierciożercami jednocześnie, a następnie zmierzył się z Augustusem Rookwoodem. Pod koniec bitwy Kingsley pojedynkował się z Bellatriks Lestrange, tuż po tym, jak wysłała Syriusza przez Zasłonę. Kingsley został ranny w pojedynku, upadając na ziemię z krzykiem, ale doszedł do siebie.

Ochrona mugolskiego premiera[edytuj | edytuj kod]

Po publicznym powrocie Lorda Voldemorta Rufus Scrimgeour zastąpił Knota na stanowisku Ministra Magii. Knot został obalony przez oburzoną czarodziejską publiczność po tym, jak dowiedzieli się prawdy. Po nieudanej próbie nałożenia klątwy Imperius na mugolskiego podsekretarza stanu Herberta Chorleya, zdecydowano, że mugolski premier potrzebuje ochrony.

Pogrzeb Albusa Dumbledore'a[edytuj | edytuj kod]

Pogrzeb Albusa Dumbledore'a

W 1996 roku Kingsley został przydzielony do premiera jako ochroniarz, udając swojego nowego sekretarza. Przedstawiony przez Kingsleya portret mugola przekonał premiera, który był zszokowany, gdy kilka dni później dowiedział się prawdy od Rufusa Scrimgeoura. Premier uważał go za znakomitego sekretarza, zdolnego do wykonania dwukrotnie większej pracy niż jego poprzednik. Pomimo przydziału do mugolskiego premiera, Kingsley uczestniczył w pogrzebie Albusa Dumbledore'a w lipcu 1997 roku.

Bitwa Siedmiu Potterów[edytuj | edytuj kod]

Bitwa Siedmiu Potterów

Wraz ze śmiercią Dumbledore'a i Drugą Wojną Czarodziejów w pełnym toku, uwaga Zakonu skupiła się na ochronie Harry'ego Pottera. Ponieważ ochrona, którą miał na Privet Drive 4, wygasała w jego siedemnaste urodziny, powstał plan wczesnego złamania ochrony i odprowadzenia go do bezpiecznego miejsca w Norze. Chociaż nadal został wyznaczony do ochrony mugolskiego premiera, Kingsley został wybrany do rozmowy z Dursleyami, ponieważ jego zdolność do zachowywania się i ubierania się jak mugol mniej ich denerwowały, i poinformował ich, że oni również będą musieli się ukrywać, aby się chronić.

Kingsley Shacklebolt po bitwie Siedmiu Potterów

27 lipca Kingsley był częścią grupy zadaniowej Zakonu wysłanej do eskortowania Harry'ego w bezpieczne miejsce. Działając jako obrońca, leciał Testralem z Hermioną Granger przebraną za Harry'ego za pomocą Eliksiru Wielosokowego. Podczas kolejnej bitwy Kingsley i Hermiona byli ścigani przez pięciu Śmierciożerców, raniąc dwóch i prawdopodobnie zabijając jednego. Byli również krótko ścigani przez samego Lorda Voldemorta po tym, jak zamordował Alastora Moody'ego, ale przerwał pościg, gdy prawdziwy Harry został zlokalizowany. Jego dom był jednym z kilkunastu kryjówek używanych do zmylenia Śmierciożerców, aby było mniej prawdopodobne, że odkryją prawdziwy cel, do którego Harry został zabrany.

Kingsley bezpiecznie w Norze po wzięciu udziału w bitwie powietrznej[edytuj | edytuj kod]

Kingsley i Hermiona w końcu wrócili do Nory, a Kingsley wierzył, że ich plan został zdradzony, rzucając Remusowi Lupinowi osobiste pytanie, aby upewnić się, że jest sobą. Ostatecznie jednak Kingsley został zmuszony do opuszczenia Nory i powrotu do swoich obowiązków pilnowania premiera. Nie był w stanie pomóc Remusowi i Billowi w poszukiwaniach ciała Szalonookiego, ponieważ musiał natychmiast zgłosić się do Ministerstwa.

Upadek Ministerstwa Magii[edytuj | edytuj kod]

Patronus Kingsleya na ślubie Fleur i Billa

1 sierpnia 1997 r. Ministerstwo Magii zostało przejęte przez Lorda Voldemorta i jego Śmierciożerców. Nie wiadomo, gdzie Kingsley był tego dnia, czy to w Ministerstwie, czy nadal pilnował premiera. Był jednak świadomy wydarzeń i wysłał swojego rysia Patronusa do Nory, aby ostrzec gości na weselu Billa Weasleya i Fleur Delacour o tym, co się wydarzyło. Jego ostrzeżenie pozwoliło Harry'emu, Hermionie i Ronowi Weasleyowi uciec z przyjęcia bez uprzedzenia.

Kingsley wydawał się kontynuować pracę dla Ministerstwa Magii po śmierci Rufusa Scrimgeoura, podobnie jak inni członkowie Zakonu, tacy jak Artur Weasley. Jednak został zmuszony do ucieczki po tym, jak złamał tabu wypowiadając imię Lorda Voldemorta i musiał odeprzeć kilku Śmierciożerców. Ukrywał się, ale pozostał aktywny w ruchu oporu, przyczyniając się do audycji radiowej Potterwarta pod pseudonimem Król, wzywając czarodziejów do pomocy w ochronie mugolskich sąsiadów i do zachowania wiary w mrocznych czasach.

Bitwa o Hogwart[edytuj | edytuj kod]

Kingsley podczas Bitwy o Hogwart

Kingsley walczący ze Śmierciożercą

W maju 1998 roku gdy Kingsley został zaalarmowany o zbliżającej się bitwie w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, aportował się do Świńskiego Łba i udał się do szkoły przez tajny tunel łączący ją z Pokojem Życzeń. Po przybyciu do Wielkiej Sali skonsultował się z Minerwą McGonagall i przejął kontrolę nad sytuacją, dzieląc dostępnych bojowników na grupy i przydzielając ich do obrony niektórych obszarów szkoły.

Wraz z Arturem Weasleyem i Remusem Lupinem poprowadził grupy bojowników na teren szkoły, aby przechwycić wroga. Krótko przed wejściem Akromantuli do Hogwartu, Kingsley stoczył pojedynek z zamaskowanym Śmierciożercą, podczas gdy Flitwick pojedynkował się z Yaxleyem obok niego. Remus był ostatnio widziany podczas walki z Dołohowem. Kingsley również odpierał dementorów po tym, jak dołączyli do bitwy, sprzymierzając się z Lordem Voldemortem i jego armią.

Kingsley rzucający Protego

Pod koniec bitwy, po tym, jak Lord Voldemort pokazał pozornie martwego Harry'ego obrońcom zamku, a Neville Longbottom zabił Nagini, Kingsley wraz z Minerwą McGonagall i Horacym Slughornem stoczyli pojedynek z Voldemortem w Wielkiej Sali. Po tym, jak Molly Weasley zabiła Bellatriks Lestrange, Voldemort wrzasnął z wściekłości i odrzucił całą trójkę w tył. Kiedy Voldemort próbował zabić Molly, Harry rzucił Protego, a następnie ujawnił się, podjął walkę i zabił Voldemorta na dobre. W następstwie bitwy Kingsley został mianowany pełniącym obowiązki Brytyjskiego Ministra Magii.

Późniejsze życie (po 1998)[edytuj | edytuj kod]

Brytyjskie Ministerstwo Magii

Kingsley został w końcu mianowany na stałe Ministrem Magii i zaczął usuwać z Ministerstwa korupcję i dyskryminację. Zakazał używania dementorów do ochrony Azkabanu i upewnił się, że nie będą oni wykorzystywani do dręczenia przeciwników Ministerstwa. Wyznaczył Harry'ego Pottera na szefa Departamentu Aurorów, a Percy'ego Weasleya uczynił wysokiej rangi urzędnikiem, dokonując gruntownych przetasowań w Ministerstwie i stając się instrumentem naprawy czarodziejskiego świata po rządach terroru Voldemorta. Udało mu się zrewolucjonizować sposób działania Ministerstwa i z pomocą Hermiony Granger zlikwidował prawa pro-czystej krwi.

Kingsley był nadal Ministrem w 2018 roku, kiedy Mathilda Grimblehawk napisała do niego list.

Rok 2019[edytuj | edytuj kod]

Wykrywacz czarnej magii

Kiedy nagły wybuch odłamka chaotycznej magii przeciął cały czas, przestrzeń i pamięć w 2019 roku i zaczął usuwać artefakty, stworzenia, ludzi, a nawet wspomnienia, by w tajemniczy sposób pojawić się w mugolskim świecie, Kingsley, który nadal był Ministrem Magii w tym czasie nawiązał współpracę z Międzynarodową Konfederacją Czarodziejów i współpracował z tą organizacją w celu utworzenia Międzynarodowej Grupy Zadaniowej, której zadaniem byłoby przeciwdziałanie gwałtownemu wzrostowi aktywności magicznej. Założył również nowe biuro w Departamencie Magicznych Wypadków i Katastrof, któremu powierzył zadanie monitorowania Katastrofy i zgłaszania wszelkich nowych fal do Grupy Zadaniowej ds. Statutu Tajności. Kingsleyowi przypisuje się również modyfikację Wykrywaczy czarnej magii, aby pomóc badaczom Kataklizmu w śledzeniu ich śladów. Pomógł także poinstruować członków grupy zadaniowej ds. Statutu Tajności, którzy kontynuowali karierę aurora, na skupieniu umysłu, aby pomóc poprawić ich umiejętności w radzeniu sobie z tym wydarzeniem.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

1272469932 001.png

Kingsley był wysokim czarnym i łysym czarodziejem o rozkazującej posturze. Był opisywany jako barczysty. Był łysy i nosił pojedynczy złoty kolczyk. Miał powolny, głęboki głos, który podobno uspokajał. W przeciwieństwie do wielu innych czarodziejów był w stanie ubrać się odpowiednio, jak mugol do tego stopnia, że mugolski premier nie potrafił dostrzec różnicy. Jego znakiem rozpoznawczym był złoty kolczyk w uchu w kształcie obręczy.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Kingsley Shacklebolt 3 (film).jpg

Kingsley był spokojny i opanowany. W przeciwieństwie do wielu czarodziejów Kingsley opanował sztukę ubierania się i zachowywania się jak mugol, co doprowadziło do jego zadania, by strzec mugolskiego premiera podczas Drugiej Wojny Czarodziejów. Kingsley był znany z tego, że był zrównoważony, chociaż jego spokojna postawa zaprzeczała jego niesamowitej mocy i cichej furii, jak widać po Bitwie Siedmiu Potterów. Podczas przesłuchiwania Remusa Lupina okazał swój rzadko spotykany temperament, aby udowodnić, że to on. Ten imponujący przykład jego kontroli nad bardzo uzasadnionymi podejrzeniami i gniewem został prawdopodobnie spotęgowany przez śmierć Szalonookiego Moody'ego z rąk Voldemorta. To również pokazało szacunek Kingsleya do legendarnego aurora.

Kingsley ufał ludziom bez względu na wiek, na podstawie swojej wiedzy o ich charakterze i umiejętnościach. Zaufał Fredowi i George'owi Weasleyom w tym, aby pilnowali tajnych przejść podczas Bitwy o Hogwart i pozwolił Harry'emu Potterowi wejść do Departamentu Aurorów] w wieku siedemnastu lat. Kiedy skorumpowane Ministerstwo uznało Harry'ego i Dumbledore'a za szaleńców kłamiących o powrocie Voldemorta, Kingsley zamiast tego stanął po stronie Zakonu Feniksa, ponieważ widział szczerość w oświadczeniach Harry'ego i Dumbledore'a. Wierzył też, że Syriusz był niewinny śmierci rodziców Harry'ego do tego stopnia, że ​​wprowadzał w błąd oddział zwiadowczy i wysłał go w odległe miejsce.

W przeciwieństwie do zwolenników czystej krwi Kingsley wierzył w równość i sprawiedliwość dla wszystkich czarodziejów i mugoli. Był także na tyle odważny, że nazwał Voldemorta jego imieniem, chociaż to spowodowało, że został odkryty przez grupę Śmierciożerców.

Chociaż Kingsley był wiernym i oddanym człowiekiem, nie był ślepo lojalny, ponieważ działał na podstawie własnego osądu, zamiast czekać na rozkazy (w przeciwieństwie do swojego kolegi Johna Dawlisha) i nie bał się mówić, co myśli. Dołączył do Zakonu Feniksa pomimo ucisku Brytyjskiego Ministerstwa Magii. Wystąpił naprzód, aby ostrzec Dolores Umbridge, aby nie manipulowała uczniami. Jednocześnie był wprawny w utrzymywaniu fasady dla skorumpowanego Ministerstwa, aby ukryć przed nimi swój własny plan, na przykład sprawianie wrażenia, że ​​poświęca się polowaniu na Syriusza Blacka. Jako jeden z nielicznych nie bał się imienia Voldemorta.

Magiczne zdolności i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Jako wysokiej rangi auror i ewentualny przywódca Zakonu Feniksa, Kingsley był bardzo potężnym czarodziejem z dobrze zbalansowanym zestawem umiejętności. Jego wyjątkowe umiejętności były wysoko cenione przez innych członków Zakonu, w tym ich koleżanki Tonks. Nawet sam Lord Voldemort wydawał się uważać Kingsleya za potężnego czarodzieja.

  • Wybitna magiczna biegłość: Kingsley Shacklebolt był wyjątkowo potężnym i budzącym grozę czarodziejem, a jako uczeń Hogwartu osiągnął w nauce wystarczająco dobre wyniki, by spełnić kwalifikacje do szkolenia aurorów w Brytyjskim Ministerstwie Magii, stając się znakomitym aurorem, któremu powierzano jedne z najważniejszych misji. Kingsley był wystarczająco uzdolniony, by tymczasowo walczyć z Bellatriks Lestrange i przeżyć, a później nawet pokazał, że jest wystarczająco potężny, by pomóc Minerwie McGonagall i Horacemu Slughornowi w pojedynku z samym Lordem Voldemortem, przetrwawszy pojedynek. Należy jednak zauważyć, że Kingsley i jego dwaj sojusznicy zostali szybko pokonani, gdy wściekłość Voldemorta wzmocniła magię Czarnego Pana.
  • Umiejętności aurora: Kingsley Shacklebolt był wyjątkowo uzdolnionym aurorem, który z dużym prawdopodobieństwem ukończył szkolenia Aurorów. Rzeczywiście, Nimfadora Tonks stwierdziła, że ​​Kingsley była wysokiej rangi aurorem, a jej twierdzenie było w pełni poparte naturalną przebiegłością Kingsleya, wybitną zdolnością pojedynkowania się i wyjątkowym talentem w magii defensywnej. Kingsley był szanowany przez swoich kolegów i przełożonych, ponieważ Brytyjskie Ministerstwo Magii i Zakon Feniksa powierzyły mu wiele ważnych misji, takich jak występowanie jako tajny ochroniarz mugolskiego premiera, potajemnie odwracając wysiłki Ministerstwa od schwytania Syriusza, pomagając Ministrowi Magii, Korneliuszowi, w próbie aresztowania Albusa Dumbledore'a (będąc potajemnie po stronie Dumbledore'a), eskortując Harry'ego Pottera ze Strażą przednią, ochranianie przebranej Hermiony Granger podczas Bitwy Siedmiu Potterów i prowadzenie członków Zakonu podczas Bitwy o Hogwart. Kingsley z powodzeniem udawał również lojalność wobec skorumpowanej administracji Korneliusza Knota podczas Kampanii, by zdyskredytować Albusa Dumbledore'a i Harry'ego Pottera. W końcu Kingsley wydedukował Upadek Ministerstwa Magii wystarczająco szybko, aby ostrzec wszystkich uczestników ślubu Billa i Fleur, dając Harry'emu, Ronowi i Hermionie wystarczająco dużo czasu na ucieczkę.
  • Pojedynki: Kingsley był niezwykle utalentowany w pojedynkowaniu, potrafił pokonać dwóch Śmierciożerców naraz i pojedynkować się z wysoko wykwalifikowanym Augustusem Rookwoodem. Podczas Bitwy Siedmiu Potterów, Kingsley był ścigany przez pięciu Śmierciożerców i chociaż był na Testralu i musiał jednocześnie chronić Hermionę Granger, ogłuszył dwóch z nich (jeden z nich to Travers) i prawdopodobnie zabił innego. Był również w stanie powstrzymać samego Lorda Voldemorta podczas tej samej bitwy, chociaż Voldemort szybko stracił zainteresowanie Kingsleyem i Hermioną, kiedy znaleziono prawdziwego Harry'ego. Później, kiedy został osaczony przez kilku Śmierciożerców po uruchomieniu Tabu, Kingsley samodzielnie z nimi walczył. Podczas gdy Kingsley nie był w stanie pokonać Bellatriks Lestrange podczas bitwy w Departamencie Tajemnic, przez pewien czas utrzymywał swoją pozycję i przeżył, choć został ranny. Podczas Bitwy o Hogwart widziano go, jak walczył z zamaskowanym Śmierciożercą w zaciętym pojedynku, w którym najprawdopodobniej wygrał. Podczas drugiej części tej samej bitwy Kingsley po raz drugi zmierzył się z Lordem Voldemortem w długim pojedynku, obok dwojga innych czarodziejów: Minerwy McGonagall i Horacego Slughorna, i przeżył. Kingsley i jego dwaj sojusznicy zostali pokonani tylko wtedy, gdy magia Voldemorta została na krótko wzmocniona przez wściekłość, jaką odczuwał po śmierci Belatriks.
  • Wiedza o mugolskim świecie: Kingsley wydawał się mieć dużą wiedzę o mugolskim świecie, co było widoczne w jego doświadczeniu w bezbłędnym łączeniu się z mugolami. Był bardzo doświadczony w radzeniu sobie z mugolami i skutecznej komunikacji z nimi, ponieważ rodzina Dursleyów uważała Kingsleya za lepszego niż większość czarodziejów, a nawet mugolski premier nie wiedział, że Kingsley jest czarodziejem dopóty, dopóki Korneliusz Knot tego nie ujawnił.
  • Teleportacja: Kingsley, podobnie jak większość utalentowanych dorosłych czarodziejów, był w stanie teleportować się do woli.
  • Latanie: Kingsley był bardzo utalentowanym lotnikiem na miotle, z powodzeniem eskortując Harry'ego Pottera na Grimmauld Place 12 na miotle wraz z innymi towarzyszami z Zakonu Feniksa. Umiał także latać na Testralach.
  • Magia niewerbalna: Kingsley był bardzo biegły w zaklęciach niewerbalnych, ponieważ w bitwach w Departamencie Tajemnic i Hogwarcie Kingsley pojedynkował się z wieloma przeciwnikami, w tym Bellatriks Lestrange i samym Lordem Voldemortem, bez słowa. Biorąc pod uwagę wysoki poziom trudności wymagany przy niewerbalnym rzucaniu zaklęć, jest to dalsze świadectwo jego niesamowitych magicznych umiejętności jako czarodzieja.
  • Umiejętności przywódcze: Kingsley był bardzo skutecznym przywódcą, co widać po jego statusie bardzo prominentnego aurora w Brytyjskim Ministerstwie Magii, prowadzącego na manowce polowanie na czarodziejów z Ministerstwa na Syriusza Blacka (przekonująco twierdząc, że Syriusz ukrywał się w Tybecie), będąc tym, który przewodzić Zakonowi Feniksa po śmierci Albusa Dumbledore'a i Alastora Moody'ego. ByL też skutecznym Ministrem Magii po Drugiej Wojnie Czarodziejów, pomagając oczyścić Ministerstwo z korupcji, czyniąc w ten sposób brytyjską społeczność czarodziejów lepszym, bardziej tolerancyjnym i szczęśliwszym miejscem dla wszystkich czarodziejów i czarownic.

Dobytek[edytuj | edytuj kod]

Różdżka Kingsleya[edytuj | edytuj kod]

Kingsley Shacklebolt różdżka.jpg

Dom Kingsleya[edytuj | edytuj kod]

Dlatego wybraliśmy tuzin różnych domów i każdemu z nich zapewniliśmy szczelną magiczną ochronę. Każdy wygląda na taki, w którym moglibyśmy się ukryć, każdy ma pewien związek z Zakonem: mój dom, dom Kingsleya, dom ciotki Muriel... no, chyba już wiesz, na czym polega ten wariant.
Alastor Moody wyjaśnia Harry'emu Potterowi plan przeniesienia go z Privet Drive 4 do Nory w 1997 roku.[źródło]

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Zakon Feniksa[edytuj | edytuj kod]

Kingsley miał dobre relacje ze wszystkimi członkami Zakonu Feniksa i ich sojusznikami, w tym Harrym Potterem, Hermioną Granger, rodziną Weasleyów, Alastorem Moodym, Nimfadorą Tonks i Albusem Dumbledore'em. Z powodu swoich przekonań, Kingsley był wysoko ceniony przez większość członków.

Wydawał się także przyjacielem Remusa Lupina i Syriusza Blacka. Po tym, jak Syriusz został zabity przez Bellatriks Lestrange, Kingsley walczył z Bellatriks, chociaż został pokonany. Wydawał się również w dobrych stosunkach z Elfiasem Doge, Dedalusem Diggle, Emmeliną Vance i Sturgisem Podmore'em, ponieważ wszyscy byli członkami Straży przedniej w 1995 roku. Podobno znał też Jamesa Pottera osobiście, gdyż wspomniał, że jego syn (Harry) wyglądał, jak James.

Podczas bitew zginęło kilku członków Zakonu. Nie wiadomo, jak zareagował Kingsley, gdy dowiedział się o ich śmierci. Po Drugiej Wojnie Czarodziejów Kingsley i pozostali członkowie Zakonu prawdopodobnie pozostawali w kontakcie.

Podobnie jak w przypadku innych członków Zakonu, początkowo ufał Severusowi Snape'owi, który był Śmierciożercą i podwójnym agentem. Kiedy Snape zabił Dumbledore'a, na mocy sekretnej prośby Dumbledore'a, by umarł spokojnie i nie pozwolił Draco Malfoyowi zniszczyć jego duszy, będąc mordercą, Kingsley stracił szacunek i zaufanie do Snape'a. Po ujawnieniu prawdziwej lojalności Snape'a najprawdopodobniej zostało to przywrócone.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

  • Postać Kingsleya została całkowicie pominięta w ekranizacji Księcia Półkrwi.
  • Nigdy nie wspomniano, czy Kingsley był członkiem pierwszego Zakonu Feniksa, czy nie, ponieważ nie ma go na oryginalnym zdjęciu Zakonu. Jednak w Harrym Potterze i Zakonie Feniksa nazywa Jamesa Pottera po imieniu i porównuje go z Harrym, wskazując, że znał go osobiście. Może to wskazywać, że był członkiem pierwszego Zakonu, ale nigdy nie zostało to oficjalnie stwierdzone. Ponieważ jego wiek nie został oficjalnie określony, inna możliwość jest taka, że ​​mógł uczęszczać do Hogwartu w tym samym czasie, co James i jego przyjaciele.
  • Chociaż nie zostało to wyraźnie wspomniane, możliwe jest, że po tym, jak Dolores Umbridge została uwięziona w Azkabanie, Kingsley uchylił jej ustawodawstwo przeciwko wilkołakom, biorąc pod uwagę jego przyjaźń z nieżyjącym już Remusem Lupinem.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Jego nazwisko pojawiło się na Skorowidzu Czystości Krwi.
  2. Mówiono, że Kingsley jest wyższym rangą aurorem niż Nimfadora Tonks, która urodziła się około 1973 roku i ukończyła szkolenie aurorskie w 1994 roku. Jednak widział również podobieństwa między Harrym i Jamesem, co oznacza, że ​​musiał spotkać Jamesa między narodzinami Jamesa w 1960 i jego śmiercią w 1981, co oznacza, że ​​był mniej więcej w tym samym wieku co James.
Poprzednik
Pius Thicknesse
Minister Magii
czerwiec 1998 – do 2018
Następca
Hermiona Granger