FANDOM

Klątwa (ang.Curse) — rodzaj czarnej magii, która była używana do o wiele gorszych rodzajów ciemnej magii[1]. Były trzy najgorsze klątwy, które powodowały na swojej ofierze ogromne cierpienie, począwszy od krzywdy, braku kontroli, a nawet śmierci.

Natura Edytuj

Klątwy były sklasyfikowane jako ciemna magia, która była była przede wszystkim zdefiniowana jako każde zaklęcie, które negatywnie wpływało na ciało, zazwyczaj powiązane z różnymi poziomami dyskomfortu. Klątwa była najgorszym rodzajem czarnej magii, która oddziaływała na różne przedmioty czy osoby bardzo negatywnie.

Klątwy były najbardziej niegodziwym, najsilniejszym, najdłuższym działającym i mniej odwracalnym zaklęciem w czarnej magii. Klątwy niewybaczalne były najsilniejszymi znanymi czarno magicznymi zaklęciami, ponieważ ich skutki były bardzo potężne, a ich użycie wymaga pewnych umiejętności.

Lista klątw Edytuj

Nazwa

Wymowa

Effekt
Zaklęcie Antonina Dołohowa Nieznana To zaklęcie było rzucone z pomocą "nagłego, zjadliwego

ruchu ręki za pomocą różdżki", która powodowało smugę fioletowego światła, która uderzała w swój cel.

Urok Poplątania Języka Ta klątwa była nie w pełni zrozumiała, ale prawdopodobnie efekt tego zaklęcia, mógł powodować, że osoba zaczynała bełkotać, kiedy tylko próbowała coś powiedzieć.
Confringo
Klątwa krwi
Conjunctivitis
Cruciatus Crucio
Mucus ad Nauseam
Klątwa pierścienia Marvola Gaunta
Przeklęta Bariera

Za kulisami Edytuj

J. K. Rowling zdefiniowała klątwy jako "najgorsze rodzaje czarnej magii"[1]

Występowanie Edytuj

Przypisy