Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o miejscu, które wystąpiło tylko w grach, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Klasa 5B (ang. Classroom 5B) — mała, nieużywana klasa znajdująca się na szóstym piętrze zamku Hogwart. Służyła ona za główną siedzibę Czarodziejskiego Klubu Kolekcjonerów Kart.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Na ścianach klasy znajdowały się plakaty oraz tablice ogłoszeń. Umiejscowione tam również były stare meble pochodzące z klasy, takie jak półki na książki, biurka i tablica. Zawierała duży pokój przeznaczony na spotkania i gry w karty. Istniało tam też zaplecze z zamkniętymi skrzyniami z nagrodami, które można było zdobyć jedynie poprzez zebranie określonych zestawów kart z czekoladowymi żabami

Historia[edytuj | edytuj kod]

Rok szkolny 1991/1992[edytuj | edytuj kod]

Klasa w 1991 roku

W roku szkolnym 1991/1992 klasa była używana za główną siedzibę Czarodziejskiego Klubu Kolekcjonerów Kart. W tej klasie umiejscowione były sklepy Weasley Candy Emporium i Weasley Supplies Bargain Basement, prowadzone przez Freda i George'a.

Derek, lider klubu rozdawał zestawy kart z czekoladowymi żabami zainteresowanym uczniom. Organizował także słynne gry o czarownice i czarodziejki wraz z grą z kartami oraz zachęcał do wymiany kart.

Rok szkolny 1992/1993[edytuj | edytuj kod]

W roku szkolnym 1992/1993 obyło się tam nowe spotkanie graczy. Dostępne były nagrody dla wszystkich, co mogli zbierać określone zestawy kart. Nagrody były trzymane w zamkniętych skrzyniach w mniejszym zapleczu.

Klasa 5B w 1993 roku

W tym roku szkolnym bliźniacy opuścili klub i zaczęli sprzedawać swoje towary w pustych pokojach przy sali wejściowej i na korytarzu na siódmym piętrze.

Rok szkolny 1993/1994[edytuj | edytuj kod]

W tym roku szkolnym klub mieścił się w klasie 5B. Derek nadal prowadził tam grę, którą zaczął w zeszłym roku i uzupełnił skrzynie z nagrodami.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]