FANDOM

Klasa historii magii (Klasa 4F [1]; ang. History of Magic Classroom) — klasa, w której profesor Binns wykładał historię magii. Znajdowała się na pierwszym piętrze w Hogwarcie.

Opis Edytuj

W klasie znajdowały się proste ławki i krzesła, na których uczniowie najczęściej przysypiali, słuchając nużących wywodów profesora Binnsa. W środku nie było okien, a światło zapewniały pochodnie wiszące na kamiennych ścianach. Na jednej z nich znajdowała się tablica, przez którą przed każdą lekcją przenikał Binns i według uczniów była to najciekawsza część jego zajęć. Po lewo od tablicy znajdował się prosty regał wyłożony książkami, prawdopodobnie o tematyce historii magii.

Historia Edytuj

Historia magii klasa

Na początku 1994 roku w klasie odbyły się prywatne lekcje, na których Remus Lupin nauczył Harry'ego Pottera obrony przez dementorami, za pomocą patronusa. Podczas pierwszej lekcji, która miała miejsce w styczniu 1994 roku, uczeń nie zdołał poprawnie użyć zaklęcia, ale późniejsze, regularne spotkania zaczęły już przynosić efekty. Po kilkunastu takich lekcjach Harry był już w stanie za każdym razem wyczarować bezcielesnego patronusa.

Za kulisami Edytuj

  • Klasa ta nie pojawiła się w filmie Harry Potter i więzień Azkabanu, w którym lekcje nauki patronusa odbyły się w pokoju astronomii. Pomieszczenie zostało jednak umieszczone na Mapie Huncwotów.
  • Klasa pojawiła się natomiast w grze. Było to duże pomieszczenie ze schodami oraz zapadnią. Zadaniem Harry'ego było unicestwienie dużej liczby dementorów, którzy wychodzili z ustawionych wkoło szaf używając zaklęcia patronusa. Znajdowała się tutaj także księga zaklęć Draconifors. Nieznane jest piętro, na którym umieszczono w grze tę klasę, ponieważ nie ukazano drogi Harry'ego do tego miejsca.
  • Klasa pojawiła się również w pierwszych trzech grach z serii na PS2. W "Kamieniu Filozoficznym" została przedstawiona jako mała sala mogąca pomieścić zaledwie ośmiu uczniów. Znajdował się w niej globus, zegar, tablica, regał z książkami, ozdobne biurko dla Binnsa, a także popiersie - najprawdopodobniej przedstawiające jakąś ważną osobistość w świecie czarodziejskim. W grze na PS2 klasa znajdowała się na czwartym piętrze Hogwartu.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Pierwsze piętro Hogwartu

Klasy Klasa 1Klasa 1AKlasa 1CKlasa 1DKlasa 1EKlasa historii magiiKlasa mugoloznawstwaKlasa numerologii dla zaawansowanychPusta klasa na pierwszym piętrze (I)Pusta klasa na pierwszym piętrze (II)
Korytarze Korytarz na pierwszym piętrzeKorytarz GobelinowyPassage of the FoulsKorytarz biblioteki
Pomieszczenia, pokoje Komnata SzlabanuTylna SalaMagazyn Severusa Snape'aWschodnie skrzydłoSkrzydło szpitalneBiblioteka HogwartuDział ksiąg zakazanychŁazienka dziewczyn na pierwszym piętrze
Gabinety Gabinet Minerwy McGonagallGabinet Poppy Pomfrey
Inne Kamienny Most
Portrety, rzeźby Elizabeth BurkeHrabiaGruby MnichPortret pielęgniarki w skrzydle szpitalnymPortret pielęgniarza w skrzydle szpitalnymBeaumont MarjoribanksGrzegorz PrzymilnyHengist RawkesGoogle StumpPortret uczonegoTemeritus Shanks
Schody Schody między korytarzami pierwszego i drugiego piętraSchody między pierwszym piętrem a Korytarzem SerpentynowymSchody między biblioteką a korytarzem na drugim piętrzeTajne przejście między korytarzami na pierwszym i trzecim piętrze