FANDOM

Klasa wróżbiarstwa (ang. Divination Classroom) — klasa w Hogwarcie, w której odbywają się zajęcia wróżbiarstwa prowadzone przez profesor Sybillę Trelawney.

Lokalizacja i wygląd Edytuj

Znajduje się na siódmym piętrze w Wieży Północnej. Aby się tam dostać należało wejść w górę klatki schodowej, aż na okrągłą platformę. Na suficie znajdowała się okrągła klapa z mosiężną tabliczką i napisem Sybilla Trelawney, Nauczycielka Wróżbiarstwa. Otwarcie klapy powodowało opuszczenie się drabinki, po której można było dostać się do sali. Pomieszczenie było przytulne, wyglądało trochę jak pokój na poddaszu, a po części jak staroświecka herbaciarnia. Tajemniczy klimat nadawał wnętrzu przytłumione oświetlenie: pozasłaniane okna oraz subtelne światła lamp osłoniętych czerwonymi szalami. Uczniowie zasiadali na różnorakich pufach i fotelach, ustawionych wokół okrągłych stolików. Pod ścianami stały półki, które zapełnione były wszelkiego rodzaju asortymentem niezbędnym do nauki wróżbiarstwa. Można tam było znaleźć całe mnóstwo świec, talie używanych kart, kryształowe kule, czy też niezbędne do wróżenia z fusów filiżanki. Klasę wypełniał odurzający, wonny dym.

Historia Edytuj

1993/1994 Edytuj

Po egzaminie zaliczeniowym z roku wróżbiarstwa, Harry był świadkiem wypowiedzenia przez Sybillę swojej drugiej przepowiedni. Przewidziała w niej powrót Czarnego Pana, który odrodzi się przy pomocy swego sługi − Petera Pettigrew.

Występowanie Edytuj

46ujSNRlNNI

Klasa wróżbiarstwa na Pottermore