FANDOM

Wiki Ta strona mówi o organizacji, która wystąpiła tylko w grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Klub eliksirów (ang. Potions Club) — niewielka, szkolna organizacja działająca na terenie Hogwartu. Jej celem było tworzenie eliksirów przez uczniów szkoły.

Historia Edytuj

Jesienią 1996 roku nowy nauczyciel eliksirów, Horacy Slughorn, wyraził zgodę by uczniowie Hogwartu założyli klub eliksirów w cieplarniach.

Niedługo później do klubu przyszedł Harry Potter, który chciał uwarzyć roztwór powodujący kurczenie dla Ginny Weasley, by mogła z nim pójść do Miodowego Królestwa. Na miejscu powitała go Puchonka, która wyjaśniła, że z wyposażenia mogą korzystać jedynie członkowie klubu, więc Harry przygotował najpierw eliksir przywracający mowę jako zadanie kwalifikacyjne, by dołączyć do organizacji. Dopiero po tym uwarzył roztwór powodujący kurczenie, który następnie zaniósł Ginny.

Opis Edytuj

Klub eliksirów był niewielką organizacją, której członkowie zajmowali się warzeniem eliksirów. Organizacja działała we wnętrzu jednej z cieplarń Hogwartu, gdzie znajdował się odpowiedni sprzęt i składniki. Z tego wyposażenia korzystać mogli tylko członkowie klubu. W cieplarni znajdowała się także tablica ogłoszeń z listą eliksirów, które można było przygotować.

Aby dołączyć do organizacji trzeba było osiągnąć rekordowy wynik podczas warzenia eliksiru przywracającego mowę.

Dostępne eliksiry Edytuj

W klubie można było przygotować następujące eliksiry:

Za kulisami Edytuj

Klub stanowił jedną z minigier w grze Harry Potter i Książę Półkrwi.

Występowanie Edytuj