Disambig.svg Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Klub pojedynków (ang. The Duelling Club) — jedenasty rozdział książki Harry Potter i Komnata Tajemnic. Trwa od strony 193 do 216.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

W niedzielę rano Harry stwierdza, że jego złamana ręka już jest prawie zdrowa. Chodzi po szkole, szukając Rona i Hermiony. Wreszcie postanawia udać się do łazienki dziewcząt na pierwszym piętrze, gdzie znajduje przyjaciół. Zaczęli warzyć Eliksir Wielosokowy, który ma pomóc im w podszyciu się pod Ślizgonów. Na jednej z lekcji eliksirów Harry wrzuca do kociołka Goyle'a jeden ze sztucznych ogni Filibustera, czym spowodował duże zamieszanie i szkody u Ślizgonów.

W drugiej połowie grudnia powstaje Klub Pojedynków i odbywa się jego pierwsze spotkanie. Gilderoy Lockhart i Severus Snape odbyli pokazową walkę, która zakończyła się rozbrojeniem Lockharta. Potem Harry stoczył pojedynek z Draco Malfoyem. Rzucił w niego zaklęciem Rictusempra, Malfoy zrewanżował się zaklęciem Tarantallegra. Potem Malfoy, po namowie Snape'a, wyczarował węża zaklęciem Serpensortia, by przestraszyć Harry'ego. Niespodziewanie chłopak ruszył w kierunku węża i przemówił do niego językiem wężów. Wąż się go posłuchał i skulił. Wszyscy uczniowie pomyśleli, że Harry jest Dziedzicem Slytherina.

Kilka dni później doszło do spetryfikowania kolejnych osób: Justyna Finch-Fletchleya i Prawie Bezgłowego Nicka. Większość uczniów podejrzewała, że zrobił to Harry. Profesor McGonagall odprowadziła go do gabinetu Dumbledore'a.

Poprzednik
Złośliwy tłuczek
Rozdziały książki „Harry Potter i Komnata Tajemnic” Następca
Eliksir Wielosokowy

de2:11. Kapitel: Der Duellierclub