FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Komnata Tajemnic (ang. The Chamber of Secrets) — szesnasty rozdział książki Harry Potter i Komnata Tajemnic. Trwa od strony 297 do 319.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry i Ron domyślili się, że Jęcząca Marta jest tą dziewczyną sprzed 50 lat zabitą przez tajemniczą istotę atakującą teraz w szkole uczniów. Ginny przy śniadaniu chce coś powiedzieć Ronowi i Harry'emu, ale nie potrafi. Chłopcy próbują dostać się do łazienki dziewcząt na pierwszym piętrze, ale po drodze natykają się na profesor McGonagall. Przekonują ją, że szli do Hermiony, której dawno nie widzieli. Nauczycielka im wierzy. Potem udają się do skrzydła szpitalnego, gdzie leży spetryfikowana Hermiona. Harry dostrzega kartkę w ręce przyjaciółki. Jest w niej wyrwana notka z książki o bazyliszku i słowo "rury" dopisane przez dziewczynę. Harry domyśla się już, że to bazyliszek stoi za atakami i którędy się przemieszcza. W szkole wybucha panika, ponieważ Ginny Weasley została porwana przez Dziedzica Slytherina. Harry i Ron udają się po pomoc do Gilderoya Lockharta. Ten chce uciec ze szkoły. Harry i Ron obezwładniają go i zmuszają, by poszedł z nimi. W łazience gdzie straszy Marta, znajdują wejście do Komnaty Tajemnic - jest w zdobionej umywalce. Skaczą w otwór. Na dole odkrywają zrzuconą skórę bazyliszka - po jej rozmiarach można odgadnąć, że wąż jest ogromny. Lockhart podstępem zabiera Ronowi różdżkę i próbuje rzucić na chłopców zaklęcie Obliviate, ale różdżka jest popsuta i zaklęcie trafia w Lockharta. W wyniku eksplozji wywołanej zaklęciem część przejścia zawala się, rozdzielając chłopców. Harry dalej idzie sam. Z pomocą języka wężów otwiera właz do Komnaty Tajemnic.

Poprzednik
Aragog
Rozdziały książki „Harry Potter i Komnata Tajemnic” Następca
Dziedzic Slytherina