Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o miejscu, które wystąpiło tylko w grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Korytarz na piątym piętrze (ang. The Fifth-floor corridor) — jeden z wielu korytarzy w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jest to jedna z odnóg Wielkich Schodów i okrąża wybrukowany dziedziniec.

Korytarz rozpoczyna się w Wieży Wielkich Schodów na piątym poziomie. Wejście na niego stanowią proste drewniane drzwi od strony klatki schodowej i ładne, koliste niskie schody po ich przekroczeniu. Jest on dosyć wąski z ceglanymi ścianami, drewnianą posadzką pokrytą czerwonymi dywanami oraz rządkiem małych okien po prawej stronie.

Wejście

Znajdują się przy nim różne obiekty, które uczniowie mogą naprawić za pomocą zaklęć, których nauczyli się w czasie lekcji. Korytarz lekko zakręca i prowadzi do łazienki prefektów. Tam przechodzi w zupełnie inaczej wyglądający, korytarz na piątym piętrze w wieży szpitalnej, szeroki i przestronny, prowadzący do Wieży Zegarowej.

Na korytarzu znajduje się portret Tymoteusza Nieśmiałego, który strzeże tajnego przejścia.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]