FANDOM

Kot (ang. Cat) — udomowiony gatunek ssaka z rodziny kotowatych; zwierzę domowe zarówno w świecie czarodziejów, jak i mugoli. Kot jest jednym ze znanych cielesnych form patronusa.

Historia Edytuj

Cats

Klatki z kotami w Magicznej menażerii na Pottermore

Koty są jednymi z najpopularniejszych zwierząt domowych wśród czarodziejów. Uczniowie Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie mogli posiadać kota, o czym informował ich list przysyłany przed rozpoczęciem pierwszego roku nauki. Zwierzęta te można było kupić w Magicznej menażerii na ulicy Pokątnej.

Niemagiczne koty często krzyżuje się z Kugucharami, z czego rodzi się do ośmiu młodych w jednym miocie. Choć w książkach nie zostało to potwierdzone, trzy koty Arabelli Figg, charłaczki oraz sąsiadki Harry'ego Pottera, były półkugucharami.

Koty są jednym ze znanych cielesnych form patronusów oraz formą animagiczną. Osobami, które posiadały patronusa w kształcie kota, były Dolores Umbridge oraz Minerwa McGonagall, która dodatkowo potrafiła przeistoczyć się w pręgowanego kota. Potrafią zobaczyć lub wyczuć dementorów, tak jak zrobiło to Maleństwo, jeden z kotów pani Figg[1].

Gatunki kotów Edytuj

Znane koty Edytuj

Niemagiczne Edytuj

Kuguchary Edytuj

Pół-kuguchary Edytuj

Pozostałe Edytuj

Kotełki

Koty na Stacji King's Cross

Za kulisami Edytuj

Galeria Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy