FANDOM

Kot, szczur i pies (ang. Cat, Rat and Dog) — siedemnasty rozdział książki Harry Potter i więzień Azkabanu. Trwa od strony 347 do 364.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry, Ron i Hermiona przysłuchują się odgłosom egzekucji Hardodzioba. Kiedy mają zamiar wrócić do zamku, Parszywek wyrywa się Ronowi i ucieka w trawę. Ron goni swojego szczura, gdy nagle pojawia się Ponurak i atakuje Rona. Zwierzę wciąga go do dziury pod Wierzbą Bijącą. Harry i Hermiona podążają za nimi i trafiają do Wrzeszczącej Chaty. W jednym z pokoi znajdują Rona, który wykrzykuje, że znaleźli się w pułapce. Jest już jednak za późno. Zza drzwi wychodzi Syriusz Black. Harry próbuje obezwładnić Blacka, w czym pomaga mu Hermiona. Do pokoju wbiega profesor Lupin i Harry myśli, że nauczyciel pomoże im. Niestety, Lupin zamierza pomóc Blackowi i zwraca się do niego jak do przyjaciela. Zdziwiona Hermiona wyjawia jego sekret – Lupin jest wilkołakiem. Nauczyciel stara się wyjaśnić dzieciom, co zdarzyło się 12 lat temu. Twierdzi, że rodzice Harry'ego zostali wydani nie przez Blacka, lecz przez Petera Pettigrew, który od tamtej pory ukrywa się pod postacią szczura. Tym szczurem jest Parszywek.

Poprzednik
Przepowiednia profesor Trelawney
Rozdziały książki „Harry Potter i więzień Azkabanu” Następca
Lunatyk, Glizdogon, Łapa i Rogacz