FANDOM

Kot Potterów (ang. Potters' cat) — zwierzątko domowe rodziny Potterów, które mieszkało z nimi w ich domu w Dolinie Godryka.

W serii Edytuj

Lily Potter w liście do Syriusza Blacka napisała, że mały Harry Potter prawie zabił kota, latając na swojej dziecinnej miotełce. Po tragedii, w której zginęli dorośli Potterowie, kot najprawdopodobniej uciekł lub został zabity przez Lorda Voldemorta (jednakże nie ukazał się w wyniku Priori Incantatem, więc najprawdopodobniej przeżył lub został zabity w sposób niemagiczny).

Ciekawostka Edytuj

Istnieje teoria, która twierdzi, że kot Potterów był w rzeczywistości Krzywołapem. Wskazywałby na to fakt, że właścicielka w sklepie, gdy Hermiona kupowała kuguchara, stwierdziła, że kot ten jest u niej od bardzo dawna i nikt nie chce go kupić. Dodatkowo w więźniu Azkabanu, Krzywołap bardzo uwziął się na Parszywka, który w rzeczywistości był Glizdogonem – byłym Strażnikiem Tajemnicy, który zdradził Potterów i tym samym przyczynił się do ich śmierci. Ponadto Krzywołap świetnie się dogadywał z Syriuszem Blackiem w jego animagowej postaci, jakby znali się już od dawna[1].

Występowanie Edytuj

Przypisy