FANDOM

Królik Billa Stubbsa... Tom zapierał się, że tego nie zrobił, no i ja sama pomyślałam, że chyba nie, bo niby jak, ale ten królik nie mógł się przecież sam powiesić na krokwi, prawda?
pani Cole o śmierci królika[źródło]

Królik Billa Stubbsa (ang. Billy Stubbs's rabbit) — królik należący do Billa Stubbsa, mugolskiego chłopca będącego wychowankiem Sierocińca Wool's.

W serii Edytuj

Kiedy Albus Dumbledore odwiedził w 1938 roku Sierociniec Wool's, aby porozmawiać z jedenastoletnim Tomem Riddlem, przed spotkaniem z chłopcem odbył rozmowę z panią Cole, wychowawczynią w sierocińcu. Opowiedziała mu ona o dziwnych zachowaniach Toma, między innymi o tym, że podejrzewa go o powieszenie na krokwi królika należącego do innego wychowanka, Billa Stubbsa. Poprzedniego dnia Bill i Tom pokłócili się. Dziwiła się jednak – nie wiedząc, że Tom jest czarodziejem – jak udało mu się wspiąć na krokiew. Podczas późniejszej rozmowy z Dumbledore'em, Tom sam przyznał, że może sprawić, by ludziom, którzy go rozgniewają, przytrafiło się coś złego, co pośrednio wskazuje na jego winę[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Albus Dumbledore odwiedził Toma w 1938 roku przed rozpoczęciem roku szkolnego w Hogwarcie, co ma miejsce zawsze 1 września, a wtedy królik już nie żył.
  2. Harry Potter i Książę Półkrwi, rozdział Samotny i skryty Tom Riddle