FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Kryjówka (ang. A place to hide) — dziewiąty rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 169 do 185.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Rodzina bezpieczna, nie odpowiadajcie, jesteśmy śledzeni.
— Wiadomość od Artura Weasleya wysłana do trio z pomocą patronusa-łasicy[źródło]

W namiocie weselnym wybucha wśród gości panika. Harry odnajduje Rona i Hermionę i razem teleportują się na ulicę Tottenham Court Road w Londynie. Hermiona wyciąga ze swojej zaczarowanej torebki (zaklęcie zmniejszające) normalne ubrania dla Rona i Harry'ego i pelerynę niewidkę, pod którą się ukrywa. Wchodzą do obskurnej kafejki, by zastanowić się nad odpowiednią kryjówką. W kafejce odnajduje ich trzech śmierciożerców, pośród nich Dołohow i Rowle. Wywiązuje się walka, w której trójka Gryfonów pokonuje śmierciożerców. Z pomocą zaklęcia Obliviate, decydują się wyczyścić pamięć napastnikom i obecnej przy zdarzeniu kelnerki. Po walce wnętrze kawiarni jest zdewastowane. Naprawiają szkody i odchodzą. Decydują się ukryć w kwaterze głównej Zakonu Feniksa, przy Grimmauld Place 12. Po wejściu do domu atakują ich zaklęcia ochronne, stworzone przeciw Snape'owi: Język w Supeł i widmo martwego Dumbledore'a (z głosem Moody'ego). Duch rozpryskuje się po tym, jak Harry wypowiada sentencję: To nie my Cię zabiliśmy. Harry następnie zasłania obraz, z którego obrzuca ich wyzwiskami pani Black. Do domu wpada przez okno patronus taty Rona – łasica, z informacją od rodziny, że wszyscy są bezpieczni. Nagle odzywa się straszliwy ból w bliźnie Harry'ego i chłopak czuje wściekłość Voldemorta. Widzi jak czarnoksiężnik torturuje Thorfinna Rowle'a za to, że Harry Potter znów im uciekł. Następnie każe Draconowi torturować śmierciożercę.

Poprzednik
Wesele
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Opowieść Stworka