FANDOM

Gryfek otworzył drzwiczki. Ze środka buchnęły kłęby zielonego dymu, a kiedy się rozwiały, Harry’ego aż zatkało. Wewnątrz były góry złotych monet. Kolumny srebrnych. Stosy małych brązowych knutów.
— Opis krypty[źródło]

Krypta 687 (ang. Vault 687) — jedna z wielu skrytek w Banku Gringotta. Był tam przechowywany majątek rodziny Potter.

Historia Edytuj

Gringotta Harry goblin

Goblin w Banku obsługuje Harry'ego

W 1991 roku wraz z Rubeusem Hagridem Harry poszedł do niej, aby wypłacić pieniądze. Przy wejściu spotkał po raz pierwszy w swoim życiu magiczne stworzenie. Był to goblin, który strzegł wejścia. Następnie razem z Hagridem i ich przewodnikiem Gryfkiem odwiedzili kryptę Harry'ego. Ku zdumieniu chłopca leżało tam mnóstwo pieniędzy — złotych galeonów, srebrnych sykli i brązowych knutów. Hagrid wyjaśnił Potterowi, że odziedziczył to wszystko po rodzicach. Wyciągnął ze skarbca tyle pieniędzy, „aby wystarczyło na parę semestrów”, po czym opuścili pomieszczenie. Później półolbrzym kazał ich przewodnikowi, goblinowi Gryfkowi, zaprowadzić ich do krypty 713.

Zabezpieczenia Edytuj

Drzwikrypty687-0

Drzwi krypty

Dotarcie do krypty było możliwe tylko przy pomocy wózka, który przywoływał gwizdnięciem przewodnik. Krypta znajdowała się w labiryncie krętych korytarzy, za podziemnym jeziorem. Można było ją otworzyć kluczykiem.

Występowanie Edytuj