FANDOM

Wiki Ta strona mówi o przedmiocie, który wystąpił tylko w filmie i grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Laska Alastora Moody'ego (ang. Alastor Moddy's walking stick) — drewniana laska o nieznanej długości, należąca do Alastora Moody'ego.

Historia Edytuj

Alastor Moody przez lata pracy w charakterze aurora nabawił się wielu kontuzji. Podczas walk utracił oko, które zastąpił magiczną protezą, kawałek nosa oraz nogę, którą również zastąpił protezą, tym razem drewnianą. Trudności w poruszaniu się najprawdopodobniej skłoniły go do używania drewnianej laski jako podpory. Laskę nabył lub sam wykonał najprawdopodobniej po 1981 roku, gdyż podczas przesłuchania Igora Karkarowa, które miało wtedy miejsce, nie posiadał jej.

Wygląd Edytuj

Laska wykonana była z drewna nieznanego gatunku. Postawiona w pionie sięgała niemal do brody aurora. Jej głowicą był rzeźbiony łeb barana, zwężała się nieznacznie ku dołowi, jej podstawę zaś stanowiło wyrzeźbione baranie kopytko. Laska miała oplot ze sznura lub rzemienia w miejscu do chwytania, oplata ją rzeźbiona w drewnie winorośl.

Właściwości Edytuj

Ed74565c-7111-4b55-95b0-6e66da2a6e1d

Użycie laski podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic

Alastor Moody znany był ze swojej podejrzliwości, która sprawiała, że chciał być zawsze gotowy do walki i należycie do niej wyposażony. Jego laska nie stanowiła dlatego tylko zwykłej podpory przy chodzeniu, ale była też wyposażona w pewne cechy magiczne, które pozwalały użyć jej jako broni. Podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic Moody, uderzając laską o ziemię, oszołomił jednego ze Śmierciożerców, co sugeruje, że laska mogła posiadać pewne cechy różdżki, przydatne w walce[1].

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy