FANDOM

Latający dywan (ang. Flying carpet) — magiczny środek transportu czarodziejów. Dywany były bardzo popularne w Azji, a szczególnie w krajach takich jak Indie, Pakistan, Bangladesz, Iran i Mongolia. Ministerstwo Magii w Wielkiej Brytanii zabroniło używania latających dywanów, ponieważ były one klasyfikowane jako obiekty mugolskie.

Społeczności czarodziejów podróżowały kiedyś magicznymi dywanami, ale kiedy wydano zakaz, czarodzieje przenieśli się na miotły. W krajach, które pozwalały na użytkowanie dywanów, quidditch był bardzo mało popularną grą. Artur Weasley w swojej pracy do 1996 roku zajmował się ludźmi, którzy wykorzystywali mugolskie przedmioty np. latające dywany. Zakaz użytkowania dywanów uchwalono stosunkowo niedawno, ponieważ wiadomo, że dziadek Barty'ego Croucha Seniora miał rodzinny dywan rodzaju Axminster. Ali Bashir w 1994 roku skrytykował otwarcie Artura Weasleya, kiedy odkryto że chciał przemycić do Wielkiej Brytanii latające dywany. Figurowały one w Rejestrze Zakazanych Obiektów Magicznych.

Występowanie Edytuj