FANDOM

Laverne de Montmorency (ur. 1823 r.; zm. 1893 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; XIX−wieczna twórczyni eliksirów, która wynalazła Eliksir Miłosny.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Laverne de Montmorency urodziła się w rodzinie nieznanego statusu krwi, w 1823 roku. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1834 roku razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić ją do Ravenclawu. Z racji na jej późniejsze dokonania, musiała szczególnie interesować się eliksirami i prawdopodobnie miała z nich wysokie wyniki.

Późniejsze życie Edytuj

Po ukończeniu edukacji w 1841 roku, najprawdopodobniej dalej szkoliła się w dziedzinie eliksirów, próbując wynaleźć eliksir miłości, gdyż nie była zbyt urodziwą kobietą, aż w końcu jej się to udało. Ponieważ nie potrafiła się zakochać, pierwszy raz przetestowała eliksir na sobie. Niestety pierwszą osobą, którą zobaczyła, był skrzat – na szczęście dla niego, czar prysł tuż po 2 minutach. Zmarła w 1893 roku mając 70 lat.

Wygląd Edytuj

Laverne nie była zbyt urodziwą kobietą. Miała brązowe oczy i ciemne, również brązowe włosy.

Ciekawostki Edytuj

  • 1 września 1991 roku prefekt Ravenclawu, Robert Hilliard, przemawiając do pierwszaków, wspomniał o Laverne de Montmorency jako jednej ze zasłużonych dla świata Krukonek.
  • Laverne została uwieczniona na kartach z Czekoladowych Żab.
  • Nikt nigdy się w niej nie zakochał, w wyniku czego ona sama nie potrafiła kochać.

Występowanie Edytuj