FANDOM

Komnata Tajemnic

Legenda o Komnacie Tajemnic — legenda dotycząca tajemnej komnaty, którą miał zbudować Salazar Slytherin, zwanej Komnatą Tajemnic.

Historia Edytuj

Przed opuszczeniu zamku, na skutek kłótni z Godrykiem Gryffindorem, założyciel Domu Węża miał zbudować legendarną komnatę. Głównym powodem sporu były inne poglądy na nauczanie dzieci z rodziny mugoli. Slytherin pragnął przyjmować tylko czarodziejów czystej krwi, natomiast trzej inni założyciele (głównie Gryffindor), sprzeciwiali się temu. Uważali, że wiedza magiczna należy się wszystkim czarodziejom i czarownicom bez względu na pochodzenie. Salazar opuścił zamek, jednak przed tym zdążył zbudować ukrytą komnatę, zwaną później jako Komnata Tajemnic. Umieścił w niej „grozę” – bazyliszka, olbrzymiego węża, nad którym mógł zapanować tylko prawowity dziedzic Slytherina. Legenda mówi, że kiedy taki potomek się pojawi, bestia czyhająca w Komnacie Tajemnic ma zostać uwolniona i „oczyścić” szkołę z mugolaków.

Legenda ta okazała się prawdą — istnienie Komnaty Tajemnic zostało udowodnione przez Harry'ego Pottera, który w 1993 roku zgładził zamieszkującą ją bestię. Komnata mieściła się dokładnie pod łazienką dziewcząt na drugim piętrze w Hogwarcie.

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj