FANDOM

Lestrangeczarodziej czystej krwi[1], będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu. Uczęszczał do szkoły w latach 40. XX wieku i był szkolnym kolegą Toma Riddle'a. Był także ojcem braci Lestrange'ów – Rudolfa oraz Rabastana, a co za tym idzie teściem Bellatriks Lestrange

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Lestrange urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi, w latach 20. XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Swoją różdżkę odziedziczył lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Pierwszego września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z Peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Lestrange'a do Slytherinu.

Za czasów szkolnych Lestrange należał do gangu Toma Riddle'a i prawdopodobnie uważał się za jego przyjaciela, lecz nie mógł nim być, jako że Riddle nie czuł potrzeby posiadania takowego. Lestrange chodził do Horacego Slughorna na spotkania Klubu Ślimaka. Prawdopodobnie Lestrange był ambitnym chłopcem, szukającym uznania wśród innych. Ostatecznie był jednym z prekursorów Śmierciożerców, którymi skutecznie manipulował Riddle.

Późniejsze życie Edytuj

Lestrange walczył prawdopodobnie w wielu bitwach w czasie Pierwszej Wojny Czarodziejów. Nie wiadomo czy zginął, czy został uwięziony, albo uciekł, po upadku swojego Pana. Jeśli jeszcze żył, mógł walczyć w wielu bitwach podczas Drugiej Wojny Czarodziejów, w tym w Bitwie o Hogwart, więc został zabity albo wysłany do Azkabanu przy założeniu, że nie był już martwy.

Za kulisami Edytuj

  • Co jest dziwne, w końcowych tomach przygód Harry'ego Pottera okazuje się, że większość osób była ze sobą spokrewniona np.: ród Potterów spokrewniony był z rodem Blacków, a ród Blacków z Malfoyami. Sięgając dalej wiemy, że Potterowie i Malfoyowie też byli spokrewnieni – choćby przez Gauntów i Riddle'ów – czyli jest możliwe, że Lestrange był spokrewniony z Lordem Voldemortem najprawdopodobniej przez ród Gauntów.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Rodzina Lestrange znajdowała się w Nienaruszlanej Dwudziestce Ósemce
  2. Śmierciożercy nie posiadali patronusów.

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Członkowie Avery I · Avery II · Regulus Black · Alecto Carrow · Amycus Carrow · Bartemiusz Crouch Jr · Crabbe Sr · Antonin Dołohow · Gibbon · Goyle Sr · Jugson · Igor Karkarow · Bellatriks Lestrange · Rudolf Lestrange · Rabastan Lestrange · Lestrange · Walden Macnair · Draco Malfoy · Lucjusz Malfoy · Mulciber I · Mulciber II · Nott Sr · Peter Pettigrew · Augustus Rookwood · Rosier · Evan Rosier · Thorfinn Rowle · Selwyn · Severus Snape · Travers · Yaxley · Wilkes
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy