Harry Potter Wiki (skrócone logo).png

Licorus Black (ur. 1808 r.; zm. 1872 r.) — czarodziej czystej krwi; najdawniej żyjący znany członek rodu Blacków.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Pan b.jpg

Licorus Black urodził się w 1808 roku jako członek rodu Blacków. Miał troje młodszego rodzeństwa – siostry Alexię i Phoebe oraz brata Eduardusa Limette'a. W 1819/20 roku Licorus mógł rozpocząć naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jeśli tak było, to zakończył ją siedem lat później. Wówczas poślubił Magentę Tripe, która urodziła mu trójkę dzieci – córkę Misapinoe oraz dwóch synów Arcturusa i Cygnusa. Zmarł w 1872 roku, w wieku 64 lat.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Imię Licorus pochodzi z mitologii greckiej. Lycorus był synem boga sztuki i piękna, Apolla, od którego imienia nazwę wzięło miasto Lycoreia.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Postać Licorusa została przedstawiona jedynie w filmowej wersji drzewa genealogicznego rodziny Blacków w Zakonie Feniksa.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Według Slughorna wśród Blacków tylko Syriusz nie został przydzielony do Slytherinu. Nie uczył on jednak za czasów Licorusa, przez co nie można jego słów odnieść do niej ze stuprocentową pewnością.