FANDOM

Albus Dumbledore: „Jego ciotka i wuj będą mogli mu wszystko wytłumaczyć, kiedy trochę podrośnie. Napisałem do nich list.
Minerwa McGonagall: „List?
— Dumbledore informujący o liście w 1981 roku[źródło]

List Albusa Dumbledore'a do Petunii Dursley (ang. Albus Dumbledore's letter to Petunia Dursley) — list, który Albus Dumbledore zostawił Petunii wraz z Harrym. Pismo przekazywało wieść o śmierci Lily i Jamesa Potterów, informację o magicznej ochronie Privet Drive 4, gdzie zamieszkać ma syn zmarłych. Informował także o ewentualnych konsekwencjach, które spotkają Pottera i rodzinę Pani Dursley, gdyby ten opuścił ów dom przed swoimi siedemnastymi urodzinami.

Pamiętaj o moim ostatnim, Petunio!
— Wyjec Albusa Dumbledore'a w 1995 roku[źródło]

Latem 1995 roku, Dumbledore ponownie wysłał kobiecie list, który tym razem był wyjcem. Upomniał ją w nim, aby nie zapomniała o tym piśmie, który przesłał jej czternaście lat wcześniej. Spowodowało to, iż pozwoliła siostrzeńcowi zostać w jej domu.

Za kulisami Edytuj

W filmowej ekranizacji pierwszego tomu, list został skierowany do Vernona i Petunii, jako ostatnich krewnych Harry'ego. Jest to niezgodne z powieścią, gdzie list adresowany jest tylko do siostry Lily.

Występowanie Edytuj

Poprzednik
brak
Listy Albusa Dumbledore'a do Petunii Dursley Następca
Wyjec Albusa Dumbledore'a