FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału książki. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Listy od nikogo (ang. The Letters from No One) — trzeci rozdział książki Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Rozdział zaczyna się na 36 stronie, a kończy na 51, ma więc 15 stron.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry Potter i deszc listow

Harry odkrył, że dostał list. Kiedy chciał go otworzyć, ujrzał to Vernon i szybko mu go zabrał. Później zobaczył, co jest w nim napisane i pokazał go Petunii. Ostatecznie mężczyzna spalił kopertę, przez co Harry nie mógł go odczytać. Następnego dnia przyszły trzy listy od tajemniczej osoby pragnącej coś przekazać Harry'emu, lecz Vernon znów jej spalił. Z żoną stwierdzili, że listy przestaną przychodzić, gdy zapewnią Harry'emu lepsze miejsce pobytu i przenieśli go do starej sypialni Dudleya na piętrze. Nadal jednak mężczyzna spał przy drzwiach, aby Harry nie mógł zabrać porannej poczty, ponieważ to nie pomogło. Codziennie przychodziło coraz więcej listów, aż wreszcie nastąpił przełom. Kominek wybuchł setkami listów, które zaczęły się wlewać przez okna, a sowy zaczęły atakować dom.

Vernon złapał Harry'ego i razem z Petunią i Dudleyem popędził ratować się do samochodu. Odjechał do Hotelu Dworcowego w Cokeworth. Po przespanej nocy do hotelu przyszło około 100 listów zaadresowanych do Harry'ego. Co ciekawe, listy były bardzo dokładne – uwzględniały nawet pokój, w którym Harry spał.

Oszalały Vernon postanowił pojechać nad wybrzeże. Wynajął tam łódkę dla rodziny i popłynęli na wyspę, na której znajdowała się stara chata, w której Vernon chciał zanocować.

Myślał, że to ochroni Harry'ego i przede wszystkim całą rodzinę przed adresatem listów, był jednak w błędzie.

Poprzednik
Znikająca szyba
Rozdziały książki „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” Następca
Strażnik kluczy