Lodziarnia Floriana Fortescue (ang. Florean Fortescue's Ice Cream Parlour) — lodziarnia znajdująca się po północnej stronie ulicy Pokątnej w Londynie. Prowadził ją Florian Fortescue do 1996 roku. Lodziarnia była małym sklepem z wydzielonym miejscem do siedzenia, gdzie można było w spokoju zjeść zakupione lody. Mały stolik z dwoma krzesłami ustawiony był także przed lokalem. W środku można było znaleźć mnóstwo rodzajów kolorowych lodów na wystawie.

Historia[edytuj | edytuj kod]

W 1991 roku Rubeus Hagrid kupił Harry'emu Potterowi duże lody czekoladowo−truskawkowe z posypką orzechową, prawdopodobnie w sklepie Floriana Fortescue. W wakacje w 1993 roku Harry odrabiał w lodziarni prace domowe z historii magii i jadł darmowe lody. Pomagał mu w tym sympatyczny właściciel, który posiadał bardzo dużą wiedzę na temat średniowiecznego palenia czarownic i z chęcią chłopakowi o tym opowiadał. Harry przypomniał sobie o tych informacjach na SUMach z historii magii w 1996 roku. W tym samym roku, ale nieco później, Florian został porwany a następnie zabity przez śmierciożerców, a lodziarnia została zamknięta.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Florean Fortescues 1.jpg