Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Disambig.svg Ten artykuł dotyczy czarodzieja. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Luca Michail Carusoczarodziej nieznanego statusu krwi; uczeń Hogwartu. Nie wiadomo, do jakiego domu został przydzielony.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Luca Caruso urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Caruso. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Lucę do jednego z czterech domów.

1995-1996 rok[edytuj | edytuj kod]

Dołączył do Gwardii Dumbledore'a, organizacji prowadzonej przez Harry'ego Pottera. Jego podpis widniał na liście wszystkich członków GD, którą stworzyła Hermiona Granger.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Luca to włoska i rumuńska forma Łukasza i angielska forma greckiego imienia Loukas, czyli z Lucania. Lucania to starożytny region południowych Włoszech, rozciągający się od Morza Tyrreńskiego do Zatoki Taranto.

Caruso to włoskie nazwisko, pochodzi od włoskiego słowa Caruso, krótko przycięte albo od łacińskiego cariosus, gładkie, łysy.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]