FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy czarodzieja. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Luca Carusoczarodziej nieznanego statusu krwi, autor książki Łatwe zaklęcia do ogłupiania mugoli.

Biografia Edytuj

Nie są znane jakiekolwiek informacje biograficzne dotyczące Luki Caruso poza tym, że w pewnym okresie swojego życia napisał książkę Łatwe zaklęcia do ogłupiania mugoli na tyle popularną, że doczekała się co najmniej dwóch wydań. Nie wiadomo w szczególności, czy był Brytyjczykiem[1] i czy uczęszczał do Hogwartu lub jakiejkolwiek innej magicznej szkoły.

Dorobek Edytuj

Luca Caruso napisał książkę, która - sądząc po tytule - zawierała opisy zaklęć służących do otumaniania mugoli, tak więc nie należała do pozycji preferowanych jako podręczniki w Hogwarcie. Sprzedawała ją księgarnia Esy i Floresy na ulicy Pokątnej w Londynie już w 1993 roku[2], a w 1996 r. dostępne było już drugie wydanie tej książki.

Etymologia Edytuj

Luca to włoska i rumuńska forma Łukasza i angielska forma greckiego imienia Loukas, czyli z Lucania. Lucania to starożytny region południowych Włoszech, rozciągający się od Morza Tyrreńskiego do Zatoki Taranto. Caruso to włoskie nazwisko, pochodzi od włoskiego słowa caruso, krótko przycięte albo od łacińskiego cariosus, gładkie, łysy.

Za kulisami Edytuj

Czarodziejski pisarz Luca Caruso to trzecia osoba o takim samym nazwisku związana z universum, które to nazwisko jest hołdem złożonym Luca Caruso, synowi Miraphory Miny, która pracowała jako grafik nad wszystkimi ośmioma filmami o Harrym Potterze. Pozostałe dwie osoby to mugolski muzyk i uczeń Hogwartu, członek Gwardii Dumbledore'a.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Brzmienie jego imienia i nazwiska wskazuje na pochodzenie włoskie.
  2. Harry Potter i więzień Azkabanu (film)