Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i na drzewie genealogicznym na Pottermore, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Lukrecja Prewett (z d. Black; ur. 1925 - zm. 1992 r.) — czarownica czystej krwi, żona Ignatiusa Prewetta.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Lukrecja Black urodziła się w 1925 roku w rodzinie czarodziejów czystej krwi jako najstarsza córka Arcturusa i Melanii Blacków. Miała brata Oriona. Po zakończeniu nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, wyszła za mąż za Ignatiusa Prewetta. Para ostatecznie była bezdzietna. Lukrecja zmarła w 1992 roku, w wieku sześćdziesięciu siedmiu lat.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

  • Lukrecja była legendarną członkinią rodu Lukrecjuszów, która nie mogąc pozbierać się po napaści syna ówczesnego cesarza Rzymu odebrała sobie życie. Imienniczką Lukrecji była również Lukrecja Borgia, członkini rodu Borgiów, który znany był ze swojej okrutności i skorumpowania.
  • Lucretia to również nazwa asteroidy należącej do rodziny planetoidy Flora.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Lukrecja Prewett była ciotką Syriusza i Regulusa Blacków.
  • Urodziła się w tym samym roku co Walburga Black, więc prawdopodobnie chodziły razem do Hogwartu i dzieliły razem dormitorium.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]