FANDOM

Mówiące lustro (ang. Talking mirror) — rodzaj magicznego lustra, które potrafi mówić i m.in. oceniać wygląd osób przeglądających się w nich.

Historia Edytuj

Mówiące lustra wyglądem nie różniły się zwyczajnych, ich cechą szczególną była zdolność oceny wyglądu osoby przeglądającej się w nich, i wyrażanie swojej opinii w tym względzie. Potrafiły jednak również wypowiadać się w innych sprawach. Lustra posiadały własne, unikalne osobowości, które wyrażały poprzez określony sposób wypowiadania się.

Znane mówiące lustra Edytuj

  • Lustro Weasleyów - lustro należące do rodziny Weasley. Wisiało w Norze, nad kominkiem w kuchni. Było dość opryskliwe, nie wahało się obrażać osób przeglądających się w nim, mówiąc np. Koszlula ci ze spodni wystaje, łazęgo!
  • Lustro w Dziurawym Kotle - wisiało w pokoju nr 11 w Dziurawym Kotle, w którym Harry Potter zamieszkał po ucieczce z domu Dursleyów w 1993 r. Było zdecydowanie bardziej wyważone od lustra znajdującego się w Norze, potrafiło także oceniać stany emocjonalne.
  • Lustro Malodory Grymm - stworzone przez nią samą lustro mające moc ukazywania osoby najpiękniejszej na świecie.

Twórcy Edytuj

Jedynym znanym wytwórcą mówiącego lustra jest Malodora Grymm, która stworzyła lustro na własne potrzeby. Możliwe, że wytwarzaniem mówiących luster zajmował się Janus Galloglass, który prowadził sklep z magicznymi lustrami na ulicy Pokątnej w Londynie[1]

Występowanie Edytuj

Przypisy