FANDOM

Magiczny megafon (ang. Magical megaphone) — czarodziejski przedmiot, podobny do mugolskich megafonów, ale zwiększający dźwięk mocniej od nich z pomocą drzemiącej w nim magii.

Megafon używany był przede wszystkich przez komentatorów quidditcha, aby każdy kibic mógł dokładnie słyszeć ich relację. Możliwe, że megafony zaczarowane były zaklęciem Sonorus, które rzucone na gardło pozwalało mówić bardzo głośno, nawet bez konieczności używania megafonu. Takie rozwiązanie wybierał m.in. Ludo Bagman podczas komentowania finału Mistrzostw Świata w Quidditchu bądź Turnieju Trójmagicznego.

W serii Edytuj

Podczas meczów quidditcha w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, megafonu używał do komentowania Lee Jordan, a po jego odejściu Luna Lovegood i Zachariasz Smith.

W 1993 roku Minerwa McGonagall przy pomocy fioletowego megafonu ogłosiła odwołanie rozgrywek quidditcha i nakazała rozejście się do swoich pokojów wspólnych.

Wygląd Edytuj

Magiczny megafon (Pottermore)

W książce opis megafonu nie był zamieszczony, ale w filmie widać, że jest on mały, złoty i dzwonkowaty.

Na Pottermore megafon za to przedstawiony jest jako wyglądający tak samo, jak odpowiednik mugolski[1].

Występowanie Edytuj

Przypisy