FANDOM

Masz, pojedz sobie! Mój Pieseczek-Majchereczek lubi chlapnąć sobie kieliszeczek!
— Marge Dursley.[źródło]

Majcher (ang. Ripper) — ulubiony buldog Marjorie Dursley, który nienawidził Harry'ego.

Historia Edytuj

Majcher najprawdopodobniej urodził się w późnych latach 80-tych XX wieku[1]. Był ulubieńcem Marge spośród dwunastu innych psów, które hodowała. Za każdym razem, gdy kobieta gdzieś wyjeżdżała, Majcher „usychał z tęsknoty”, z tego względu zaczęła zabierać go ze sobą, podczas gdy pozostałe psy zostawały pod opieką pułkownika Fubstera[2].

Odwiedziny u Dursleyów Edytuj

1990 Edytuj

W 1990 roku, kiedy Marge odwiedziła rodzinę swojego brata, Vernona, Harry niechcący nadepnął Majcherowi na łapę. Rozwścieczony pies zaczął gonić chłopaka, który w ostateczności musiał wspiąć się na drzewo. Potter był zmuszony siedzieć na nim do momentu aż ciotka Marge nie odwołała swojego psa[2].

1993 Edytuj

Marge zabrała również Majchera na tygodniowy pobyt u swojego brata na Privet Drive 4 w 1993 roku. Po powitaniu w domu, Petunia zapytała się szwagierki czego by napił się Majchereczek. Marjorie odpowiedziała, że napije się trochę jej herbaty ze spodeczka. Gdy Petunia podała gościom herbatę, co chwilę zerkała w stronę głośno chłeptającego psa, przy którym wciąż przybywały plamy herbaty i śliny[2]. Kiedy Harry zajął miejsce przy stole, Majcher zaczął na niego warczeć, co zwróciło uwagę ciotki Marge na chłopaka.

Ostatniego wieczoru, podczas oficjalnej kolacji przygotowanej przez ciotkę Petunię, Marge zaczęła się źle wyrażać na temat rodziców Harry'ego. Poskutkowało to tym, że chłopak nieświadomie, w wyniku przypływającej złości, rzucił na kobietę zaklęcie, które spowodowało, że zaczęła się nadymać. W pewnym momencie zaczęła unosić się w powietrzu i wydawać z siebie krótkie, zduszone „kwiki”. Majcher, słysząc to, przybiegł do pokoju, ślizgając się po podłodze i ujadając „jak szalony”. Vernon próbował ją ściągnąć na ziemię, w tym celu złapał ją za nogę. Wtedy Majcher skoczył na niego i ugryzł go w nogę tak mocno, że popłynęła z niej krew[2].

Wygląd i zachowanie Edytuj

Majcher był biało-brązowym, ponurym buldogiem. Agresywne zachowanie wykazywał jedynie w stosunku do Harry'ego. Był oddany swojej właścicielce, gdyż za każdym razem, gdy ta opuszczała dom bez niego, ten „usychał z tęsknoty”.

Za kulisami Edytuj

Majcher

Majcher na Pottermore

  • W języku angielskim imię tego psa brzmi „Ripper”, co oznacza dosłownie „Rozpruwacz”. Andrzej Polkowski uważał jednak, że nie może tak nazwać tego psa. Imię Majcher wymyśliła jedna z fanek – Agnieszka Kowalska z Warszawy, a Andrzej wybrał je spośród 300 propozycji nadesłanych przez fanów[3].
  • Po napisaniu książki J.K. Rowling żałowała, że to właśnie buldogi były w posiadaniu Marge, bo przekonała się, że są to bardzo sympatyczne zwierzęta. Zdradziła także, że pasowały jej zdaniem do Marge przede wszystkim ze względu na wygląd[4].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Harry Potter i więzień Azkabanu (książka), rozdział 2, Wielki błąd ciotki Marge — w tym rozdziale występują wspomnienia Harry'ego z wizyt ciotki w domu Dursleyów. Dowiadujemy się m.in., że w roku 1990 Harry niechcący nadepnął Majcherowi na łapę, który w rezultacie pogonił chłopca na drzewo. Nieco później, ale w tym samym rozdziale, pies został opisany już jako „stary”. Dodatkowo wiedząc, że buldogi angielskie żyją średnio 8-10 lat, można ustalić, że urodził się w tym okresie.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Harry Potter i więzień Azkabanu (książka), rozdział 2, Wielki błąd ciotki Marge
  3. Harry Potter i więzień Azkabanu (książka)Kilka słów od tłumacza, czyli krótki poradnik dla dociekliwych
  4. Pottermore

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Majcher

  • śmierć Bellatriks

    21 wiadomości
    • Lubię ją, ale cieszyłam się gdy Molly ją zabiła.
    • Lena Lolita napisał(a):Lubię ją, ale cieszyłam się gdy Molly ją zabiła. Nom, jak zabiła Syriusza (głupi smarkacz) miałem ochotę ...