FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy ucznia Hufflepuffu. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu
Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Malcolm Preece — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Hufflepuffu. Był ścigającym domowej drużyny quidditcha za czasów, gdy jej kapitanem był Cedrik Diggory.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Malcolm Preece urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Preece, pod koniec drugiej połowy XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Pierwszego września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Malcolma do Hufflepuffu.

W pewnym okresie edukacji dołączył do reprezentacji Hufflepuffu w quidditchu oraz został ścigającym drużyny za czasów, gdy jej kapitanem był Cedrik Diggory.

Etymologia Edytuj

Imię Malcolm pochodzi od szkockiego Máel Coluim co znaczy "uczeń świętego Kolumby". Było to imię czterech królów Szkocji, w tym Malcolma III, który został królem po zabiciu Makbeta, uzurpatora, który zabił jego ojca. Postać Malcolma w tragedii Shakespeare'a "Makbet" (1606) powstała w oparciu o niego.

Występowanie Edytuj