Disambig.svg Ten artykuł dotyczy ucznia Hufflepuffu. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu
Harry Potter Wiki (skrócone logo).png

Malcolm Preece — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Hufflepuffu. Był ścigającym domowej drużyny quidditcha za czasów, gdy jej kapitanem był Cedrik Diggory.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Malcolm Preece urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Preece, pod koniec drugiej połowy XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

Pierwszego września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Malcolma do Hufflepuffu.

W pewnym okresie edukacji dołączył do reprezentacji Hufflepuffu w quidditchu oraz został ścigającym drużyny za czasów, gdy jej kapitanem był Cedrik Diggory.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Imię Malcolm pochodzi od szkockiego Máel Coluim co znaczy "uczeń świętego Kolumby". Było to imię czterech królów Szkocji, w tym Malcolma III, który został królem po zabiciu Makbeta, uzurpatora, który zabił jego ojca. Postać Malcolma w tragedii Shakespeare'a "Makbet" (1606) powstała w oparciu o niego.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]